جمعه 10 فروردین 1403

آیا نمایشگاه کتاب تمدید می‌شود؟

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع

قائم مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه 70 دستگاه در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب همکاری دارند، گفت: جبران تعطیلی یک روزه نمایشگاه منوط به انجام هماهنگی‌ها و توافق‌های لازم است.

علی رمضانی قائم مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره امکان تمدید این نمایشگاه به دلیلی تعطیلی یک روزه آن به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مساله‌ای است که بیش از 70 دستگاه مختلف در برگزاری آن همکاری می‌کنند، لذا تمدید نمایشگاه منوط به انجام هماهنگی‌ها و توافق‌های لازم است و تمدید این رویداد فرهنگی در دست بررسی است.

رمضانی با اشاره به فعالیت حدود 1700 ناشر در بخش حضوری سی‌وسومین نمایشگاه کتاب، ادامه داد: ناشرانی که در نمایشگاه حضور دارند، باید بتوانند به مردم خدمات ارائه کنند. موضوع تمدید نمایشگاه کتاب همچنان در دست بررسی است و تصمیم‌گیری در مورد آن صورت نگرفته‌است.

همزمان با اعلام تعطیلی ادارات و محیط‌های آموزشی شهر تهران در تاریخ سه‌شنبه (27 اردیبهشت ماه) از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوا استانداری تهران؛ روابط عمومی سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرده‌بود که بخش فیزیکی نمایشگاه کتاب در 27 اردیبهشت تعطیل خواهد بود و فقط بخش مجازی این رخداد در این تاریخ به فعالیت خود ادامه خواهدداد.

سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» 20 اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور لبنان، متولیان و دست اندرکاران فرهنگی کشور و ناشران حدود 30 کشور در مصلای امام خمینی (ره) طی آیینی گشایش یافت. در این رویداد فرهنگی 1700 ناشر داخلی و 187 ناشر خارجی فعال هستند. این نمایشگاه از 21 اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا 31 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.