سه‌شنبه 17 مهر 1403

آیین بزرگداشت استاد اخلاق و عرفان «آیت الله سعادت پرور» برگزار شد + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آیین بزرگداشت استاد اخلاق و عرفان «آیت الله سعادت پرور» برگزار شد + فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، آیین بزرگداشت آیت‌الله سعادت پرور در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام شیرازی شاگرد و داماد مرحوم استاد پهلوانی تهرانی (ره) و همچنین استاد محمد تقی فیاض بخش از شاگردان ایشان برگزار شد. حکایت نیاز امروز جامعه، محرومیت جوان امروز جامعه از تربیت اخلاقی و معنوی است در این بزرگداشت که با قرائت قرآن، مداحی...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، آیین بزرگداشت آیت‌الله سعادت پرور در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام شیرازی شاگرد و داماد مرحوم استاد پهلوانی تهرانی (ره) و همچنین استاد محمد تقی فیاض بخش از شاگردان ایشان برگزار شد.

حکایت نیاز امروز جامعه، محرومیت جوان امروز جامعه از تربیت اخلاقی و معنوی است

در این بزرگداشت که با قرائت قرآن، مداحی در وصف حضرت زینب (س) و پخش کلیپی از مقام معظم رهبری آغاز شد محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حکایت نیاز امروز جامعه، محرومیت جوان امروز جامعه از تربیت اخلاقی و معنوی است افزود: امروز جامعه از تربیت اخلاقی و معنوی که پایه همه رشدها و تعالی است امروز توقع زیادی برای عموم محسوب می‌شود.

قمی در ادامه گفت: «حتی تربیت اخلاقی طلبه ها هم امروز به عنوان یک نیاز توسط جوانان و نوجوانان فریاد زده می‌شود. وی با تأکید بر اینکه نیاز به بازخوانی افراد بزرگی مثل استاد سعادت پرور داریم ادامه داد: ما شرح حال بزرگان را می‌خوانیم اما امروز شبیه بزرگانی مثل آیت الله سعادت پرور نایاب شدند اما باید این را مدنظر قرار دهیم که همین شرح حال خواندن با اولویت طلبه‌ها و روحانیت یک نیاز واقعی امروز جامعه است.»

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مورد نقش همه فعالین حوزه تربیت بر دعوت از معلمین، اساتید دانشگاه یا هر کس که فعالیت تربیتی دارد برای خواندن شرح حال بزرگان و انتقال آن‌ها و ضرورت این موضوع را خاطر نشان کرد. قمی در ادامه نیز گفت: جوانان نیاز به طلبه‌هایی اهل اخلاق و فضیلت که بتوانند در هر سطحی به مردم برای انتقال معنویت کمک کنند را فریاد می‌زنند. ای کاش حالا که دسترسی به این افراد کم شده سعی کنیم شرح حال امثال همین بزرگان را بیشتر به جامعه عرضه کنیم.