چهارشنبه 18 مهر 1403

ابرکامپیوتر انگلیسی و چهارمی ایران در گروه دوم / پیش‌بینی فینال جام‌جهانی: قهرمانی مسی جلوی چشم رونالدو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ابرکامپیوتر انگلیسی و چهارمی ایران در گروه دوم / پیش‌بینی فینال جام‌جهانی: قهرمانی مسی جلوی چشم رونالدو

یک ابرکامپیوتر پیش بینی می کند که آرژانتین و لیونل مسی با غلبه بر رونالدو و پرتغال، قهرمان جام جهانی 2022 می شوند.

به گزارش "ورزش سه"، یک ابرکامپیوتر پیش بینی کرده است که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در فینال جام جهانی 2022 با یکدیگر روبرو می شوند و انتظار می رود آرژانتین با مسی، در ضربات پنالتی، پرتغال و رونالدو را شکست دهد. این تحقیق که توسط BCA Research انجام شده است، نتیجه مسابقات را بر اساس آمار بازیکنان از بازی EA Sport FIFA و همچنین نمونه‌ای از 192 بازی مرحله گروهی و 64 راند حذفی در طول جام‌های جهانی 2006، 2010، 2014 و 2018 انجام داده است.

رک و پوست کنده، فقط ریاضیات و منطق پشت این تحقیقات است. با این حال، آنچه آشکار است این است که آنها پیش‌بینی کرده‌اند مسی بازیکنی خواهد بود که در 18 دسامبر با غلبه بر پرتغال و رونالدو، جام را بالای سر می‌برد، در حالی که برزیل و انگلیس در رده های سوم و چهارم قرار خواهند گرفت.

تحقیقات BCA اظهار داشت: پس از بررسی های زیاد، ما معتقدیم که وقتی همه چیز گفته شود و انجام شود، آرژانتین و لیونل مسی کسانی هستند که کاپ جام جهانی فوتبال 2022 قطر را بالای سر می برند. در حالی که از انتخاب خود راضی هستیم، آرژانتین در طول مرحله حذفی با بازی های نزدیک زیادی روبرو خواهد شد که در فینال اساساً آنها با شانس و مانند پرتاب یک سکه (خط یا شیر) برنده می شوند. بنابراین، احتمال قهرمانی آنها در جام تنها 7 درصد است.

تحقیقات BCA همچنین مشخص کرده است که ضربات پنالتی در فینال بین آرژانتین و پرتغال به احتمال زیاد با برتری آلبی سلسته همراه خواهد بود. آرژانتین در چهار مسابقه از پنج دیدار خود در جام جهانی که کار به ضربات پنالتی کشیده شده، پیروز شده است و 77 درصد موفق به گلزنی شده است. در همین حال، پرتغال در جام های جهانی، تنها یک مرتبه با ضربات پنالتی روبرو شده است، آن هم در مقابل انگلیس در سال 2006، که سه مورد از پنج تلاش خود را به ثمر رسانده تا 60 درصد موفقیت را به دست آورد.

این وب سایت به بررسی گروه ها نیز پرداخته و درباره ایران نوشته است: گروه B برخی از جذاب ترین دیدارهای مرحله گروهی قطر را ارائه می دهد. رویارویی آمریکا و ایران و دربی درون پادشاهی میان انگلیس و ولز، در رسانه ها خبرساز شده است. مدل ما پیش‌بینی می‌کند که انگلیس و ایالات متحده از گروه صعود می کنند، اگرچه هم ولز و هم ایران می‌توانند برای حریفان مزاحمت ایجاد کنند و رقابت برای کسب رتبه دوم بسیار شدید خواهد بود.

ایران برای سومین بار پیاپی به عنوان تیم شماره یک آسیا به جام جهانی می‌رسد. با وجود اینکه مدل ما ایران را به عنوان تیم آخر گروه B دارد، اما بازی سازماندهی شده و انگیزه، باعث می شود آنها بازی خوبی را ارائه کنند. کارلوس کی روش که از سال 2011 تا 2019 هدایت این تیم را بر عهده داشت، در ماه سپتامبر مجددا به این سمت منصوب شد. به طور معمول، تعویض مربی در کمتر از سه ماه قبل از آغاز مسابقات نشانه مثبتی نیست، اما پرتغالی، موفق ترین سرمربی تاریخ ایران است و بر رقابت های جام جهانی برزیل و روسیه نظارت داشته است.

تیم ملی در بازی های دوستانه اخیر با پیروزی مقابل اروگوئه و تساوی برابر قهرمان آفریقا، سنگال، روند صعودی خود را حفظ کرده است. اگرچه ایرانی‌ها در نزدیکی خانه بازی خواهند کرد، اما به دلایل سیاسی، نمی‌توان با قطعیت گفت که ایرانی‌های زیادی در این مسابقات حضور خواهند داشت یا خیر. به همین دلیل است که به ایران «شکل ضعیف‌تر» برتری خانگی را اختصاص نمی‌دهیم. تیم ملی اگر بخواهد به مرحله حذفی صعود کند، باید در اوج بازی خود به صورت تدافعی عمل کند و امیدوار باشد که مهاجمان ستاره تیم یعنی سردار آزمون و مهدی طارمی، به قدرت تهاجمی دست یابند. بازی با دو تن از بزرگترین رقبای ژئوپلیتیکی خود، ایالات متحده و انگلیس، مطمئناً انگیزه ایران را افزایش خواهد داد.

این رسانه همچنین در بخش مهمترین دیدارهای جام به بازی ایران و آمریکا پرداخته و با تیتر "وقتی یک مسابقه بزرگتر از فوتبال است"، نوشته است: در سال 1998، ایران و آمریکا اولین بازی خود را در جام جهانی انجام دادند. این بازی با نتیجه 2-1 به نفع ایرانی ها به پایان رسید که اولین پیروزی تاریخ ایران در این رقابت ها بود. از نظر فوتبالی، این مسابقه بی معنی بود، زیرا هر دو تیم از گروه حذف شدند. با این حال، این رویداد ثابت کرد که چگونه تنش‌های ژئوپلیتیکی به فوتبال نفوذ می‌کند و چگونه این ورزش می‌تواند حداقل به طور موقت فضایی برای دیپلماسی و سازش را فراهم کند. مقررات فیفا بیان می کند که بازیکنان در تیم های دسته بندی شده به عنوان "تیم B" باید به سمت بازیکنان "تیم A" بروند و به همدیگر دست دهند. اما ایالات متحده پروتکل فیفا را زیر پا گذاشت و برای دست دادن به سمت تیم ایران رفت. در مقابل، تیم ایران به بازیکنان آمریکایی گل های سفید اهدا کرد که نماد صلح بود. این تیم‌ها عکس‌های قبل از بازی خود را با هم گرفتند تا این بازی به عنوان "سیاسی ترین بازی تاریخ فوتبال" نامگذاری شود.

ابرکامپیوتر انگلیسی و چهارمی ایران در گروه دوم / پیش‌بینی فینال جام‌جهانی: قهرمانی مسی جلوی چشم رونالدو 2
ابرکامپیوتر انگلیسی و چهارمی ایران در گروه دوم / پیش‌بینی فینال جام‌جهانی: قهرمانی مسی جلوی چشم رونالدو 3
ابرکامپیوتر انگلیسی و چهارمی ایران در گروه دوم / پیش‌بینی فینال جام‌جهانی: قهرمانی مسی جلوی چشم رونالدو 4
ابرکامپیوتر انگلیسی و چهارمی ایران در گروه دوم / پیش‌بینی فینال جام‌جهانی: قهرمانی مسی جلوی چشم رونالدو 5
ابرکامپیوتر انگلیسی و چهارمی ایران در گروه دوم / پیش‌بینی فینال جام‌جهانی: قهرمانی مسی جلوی چشم رونالدو 6
ابرکامپیوتر انگلیسی و چهارمی ایران در گروه دوم / پیش‌بینی فینال جام‌جهانی: قهرمانی مسی جلوی چشم رونالدو 7
ابرکامپیوتر انگلیسی و چهارمی ایران در گروه دوم / پیش‌بینی فینال جام‌جهانی: قهرمانی مسی جلوی چشم رونالدو 8