یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد. فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نماینده پیشین پارلمان اوکراین، کمبود سرباز را مهمترین چالش پیش‌روی کشورش در مسیر جنگ با روسیه دانست و گفت که ارائه مهمات به کی‌یف از سوی غرب نمی‌تواند این وضعیت را جبران کند.

خبرگزاری تسنیم

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام سابق صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که تسلیحاتی کردن دلار آمریکا از طریق توقیف دارایی‌های بلوکه شده روسیه، روند جهانی دلارزدایی را تسریع می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نشریه آلمانی دی ولت شرح مفصلی از پیش‌نویس یک پیمان صلح برای پایان دادن به جنگ بین اوکراین و روسیه بر اساس توافق‌نامه استانبول منتشر کرده که هرگز در بهار 2022 امضا نشد. این نشریه می‌نویسد: حتی با اینکه دو سال گذشته، این معامله همچنان سودآور به نظر می‌رسد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جلال‌زاده در واکنش به افزایش فشار به کشورمان از سوی پارلمان اروپا در فضای مجازی نوشت: تمامیت خواهی پارلمان اروپا نه الزام قانونی دارد نه گوش شنوایی، برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌هاست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرعامل «توتال انرژی» هشدار داد تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه، باعث افزایش شدید قیمت گاز خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

بر اساس گزارش به روز شده چشم انداز جهانی صندوق بین المللی پول، رشد آهسته اقتصاد فرانسه، این کشور را ظرف پنج سال آینده از فهرست 10 اقتصاد بزرگ جهان خارج خواهد کرد.

وب‌گاه گسترش

تحریم های جدید اروپا سبب شده است تا فروشندگان گاز سود بسیاری ببرند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در تحریم علیه ایران واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در تحریم علیه ایران واکنش نشان داد. به گزارش عرشه آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور فرانسه در سخنانی خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس -300 به اوکراین بدهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اندیشکده آمریکایی AFPC با اشاره به گسترش دامنه نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد که ایالات متحده نباید اجازه بدهد تا ایران صاحب پایگاهی در دریای سرخ شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از دویچه‌وله، این پیشنهاد را اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان دادند. فراکسیون پارلمانی این دو حزب خواستار اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تر و بازنگری در سیاست نسبت به ایران است. اما دو پیشنهاد این فراکسیون، در پارلمان آلمان رای نیاورد و سایر احزاب با آن مخالفت کردند. طرح آن‌ها قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی و تحریم‌های...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، واشنگتن حاضر نیست خطر تضعیف امنیت خود را به جان بخرد، اما به طور شبانه‌روزی تلاش می‌کند تا اتحادیه اروپا، ناتو و سایر شرکای خود را تحت فشار قرار دهد تا توانمندی‌های دفاع هوایی خود را با کی‌یف به اشتراک بگذارند.

وب‌گاه مشرق نیوز

پارلمان آلمان، پیشنهاد تحریم‌های جامع‌تر اتحادیه اروپا و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریسم را رد کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

اشرف زاده گفت: تجزیه و تحلیل 163 بخش صنعت و زنجیره تامین آنها نشان داده است که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان نسبتا یا شدیدا به طبیعت و خدمات آن وابسته است.