دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: حدود 45 درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، 60 درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از 90 میلیارد دلار است.

وب‌گاه عصر ایران

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (LNG) را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (LNG) را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

خبرگزاری تسنیم

دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس اعلام کرد که این کشور 290 میلیون فرانک (حدود 318 میلیون دلار) از دارایی‌های روسیه را آزاد کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی دولت اعلام کرد که بنا بر اعلام وزارت اقتصاد نیز 360 همت تعهدات اوراقی که در دولت های قبل منتشر شده بودند، تاکنون در دولت سیزدهم تسویه شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی دولت اعلام کرد که همکاری دولت با نهادهای نظامی در وضع خوبی قرار دارد. میدان و دیپلماسی در امتداد یکدیگر هستند و همکاری‌های ما محدود به این حوزه نیست.

وب‌گاه عصر ایران

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه، اختلاف نظر دارند. سوئد و کشور‌های حوزه بالتیک برای اعمال این ممنوعیت فشار می‌آورند، اما سایر کشور‌های عضو و رگولاتور انرژی اتحادیه اروپا می‌گویند اروپا، وابستگی بیشتری به ال‌ان‌جی روسیه پیدا کرده و قادر به ممنوعیت فوری آن نیست.

وب‌گاه عصر ایران

امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

جوزپ بورل: این تحریم ها باید ناظر بر محدودسازی تجارت با ایران باشند، به گونه‌ای که مانع از انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که ایران به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذارد.

وب‌گاه الف

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. وزیر...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران واکنش نشان داد و گفت اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امیرعبداللهیان نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.