پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اتمام مسابقات لیگ برتر عاقلانه‌ترین تصمیم بود / تکواندوکاران را به حال خود رها نکرده ایم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اتمام مسابقات لیگ برتر عاقلانه‌ترین تصمیم بود / تکواندوکاران را به حال خود رها نکرده ایم

زهرا سروی درباره شرایط بازیکنان تیم ملی و لیگ برتر تکواندوی بانوان توضیحاتی را مطرح کرد.

زهرا سروی نایب رئیس فدراسیون تکواندو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برگزاری اردوی تیم ملی تکواندوی بانوان بیان کرد: هیچ تاریخ دقیقی برای برگزاری بازی‌ها در سطح آسیا و بین الملل اعلام نشده است، طبعا با توجه به اولویت اول ما که حفظ سلامتی بازیکنان است، منتظر هستیم تاریخ دقیقی برای برگزاری بازی‌ها اعلام شود تا اردو‌ها را برگزار کنیم.

*س_برای برگزاری اردو‌ها منتظر اعلام برنامه بازی‌ها هستیم_س*

وی افزود: با توجه به شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورده است، فدراسیون جهانی قطعا تدبیری خواهد داشت تا ورزشکاران بتوانند با برگزاری اردو‌ها به اوج آمادگی برسند. بنابراین فعلا با توجه به جلساتی که در فدراسیون داشتیم، تا اعلام برنامه‌های بازی‌ها توسط فدراسیون جهانی و آسیایی دست نگه می‌داریم.

*س_تکواندوکاران را به حال خود رها نکرده ایم_س*

سروی در ادامه درباره نحوه تمرین ملی پوشان در این روز‌های کرونایی اظهار کرد: در بخش آقایان، چون 2 قهرمان تکواندوی ما توانستند سهمیه المپیک را به دست بیاورند، شرایط متفاوت تری نسبت به دختران دارند. در این مدت، ورزشکاران را به هیچ عنوان رها نکرده ایم و تمریناتشان را به طور مستمر پیگیری می‌کنیم. بازیکنان تمرینات خود را روزانه برای مربیان ارسال می‌کنند، ضمن اینکه تمرینات در بعضی از روز‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

*س_عقلانی‌ترین تصمیم، اتمام مسابقات لیگ برتر بود_س*

نایب رئیس فدراسیون تکواندو درباره اتمام مسابقات لیگ برتر بانوان با وجود برخی مخالفت‌ها عنوان کرد: به نظر من اتمام لیگ در این شرایط تصمیم کاملا منطقی و عقلانی بود، ضمن اینکه باید کلیت مطلب را مورد بررسی قرار بدهیم. فدراسیون تکواندو به هیچ عنوان حاضر نبود با توجه به شرایط موجود به هر نوعی مسابقات را برگزار کند. در این راستا داوران، بازیکنان، مسئولان برگزاری مسابقات و... همگی به نحوی در معرض خطر قرار می‌گرفتند.

*س_نمی‌توان نظر 100 درصدی همه تیم‌ها را جلب کرد_س*

وی افزود: ما برای برگزاری بازی‌ها مجوزی نداشتیم و امیدواریم با برنامه ریزی مدون و در فراغ بال برای مسابقات لیگ فصل بعد داشته باشیم. اکثر تیم‌ها از نتیجه به دست آمده رضایت داشتند، اما ما همیشه نمی‌توانیم نظر 100 درصدی همه را جلب کنیم، اما در نشست انجام شده توسط اعضای فدراسیون و تیم‌ها به یک اجماع رسیدیم و در نهایت رتبه بندی لیگ برتر اعلام شد. قطعا برای برگزاری مسابقات لیگ فصل بعد نیاز به مجوز‌هایی از طرف ستاد مبارزه با کرونا و وزارت ورزش و جوانان داریم که فعلا چنین مجوزی را نگرفته ایم.

*س_در برگزاری کلاس‌های مجازی جزو فدراسیون‌های پیشگام بودیم_س*

سروی همچنین بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی و تدبیری که فدراسیون تکواندو داشت، سعی کردیم به عنوان فدراسیون پیشگام، دوره‌های مجازی خوبی را مانند رقابت‌های پومسه، مسابقات قرآنی و تمامی دوره‌های هماهنگی مربیان را به صورت وبینار برگزار کنیم. فدراسیون در نظر دارد تا دوره‌های هماهنگی داوران را هم به همین شکل انجام دهد.

*س_دوره‌های آنلاین ضد دوپینگ را در دستور کار داریم_س*

وی ادامه داد: در رابطه با دوره‌های ضد دوپینگ هم قصد داریم طی نشست‌های آنلاین که با سازمان لیگ و سازمان تیم‌های ملی داشتیم، از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و ان شالله طی هماهنگی با ستاد مبارزه با دوپینگ فدراسیون پزشکی ورزشی، این دوره‌های آنلاین را برای بازیکنان، کادر فنی و مربیانی که در سطح مسابقات قهرمانی کشوری و لیگ حضور دارند، برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام /

اتمام مسابقات لیگ برتر عاقلانه‌ترین تصمیم بود / تکواندوکاران را به حال خود رها نکرده ایم 2