شنبه 29 اردیبهشت 1403

اجرای بیش از 1662 ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان مرکزی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اجرای بیش از 1662 ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان مرکزی

اراک - معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله گفت: بیش از یک هزار و 662 برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرستانهای مختلف استان مرکزی اجرا می‌شود.

اراک - معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله گفت: بیش از یک هزار و 662 برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرستانهای مختلف استان مرکزی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه روح الله، سرهنگ محمد گودرزی در نشست خبری هفته بسیج گفت: کلیدی ترین جمله مقام معظم رهبری در هفته اخیر مبنی بر این بود که بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است، بسیج گره‌های زیادی را باز کرده و حضور آن تأثیر گذار بوده و در آینده به آن نیاز داریم.

وی ادامه داد: شعار هفته بسیج امسال بسیج پاره تن مردم است که سوم آذر با عنوان بسیج، استقلال و آزادی، چهارم آذر با عنوان بسیج، سبک زندگی و پنجم آذر با عنوان بسیج، معنویت و اخلاق در هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.

گودرزی تاکید کرد: در دهه‌های گذشته کار بسیج جهادی و بدون توقع اجر و مزد بوده و هست، بسیج نقش‌های متفاوتی دارد و در عرصه‌های زیادی نیز نقش داشته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله عنوان کرد: عرصه سازندگی و محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و اجتماعی، علم و فناوری، دفاعی و امنیتی، آموزش و توانمندسازی، راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه با سرمایه مردمی، جهاد روشنایی و... از جمله عرصه‌های فعالیت بسیج بوده است.

وی بیان کرد: تحقق انتظارات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری رویکرد مهم بسیج در فعالیت‌ها است و فعالیت در حوزه‌های امنیتی، نظامی، فراگیر و عمومی شدن بسیج و توسعه آن به همه مردم، توسعه بسیج به تمام سرزمین و جغرافیای کشور، مقابله با تهدیدات سیاسی و اقتصادی و... از جمله این انتظارات است.

گودرزی با بیان اینکه هفته بسیج از 29 آبان آغاز و تا 5 آذرماه ادامه دارد، تصریح کرد: امسال بیش از یک هزار و 662 برنامه در این هفته در استان برنامه ریزی شده و همه شهرستان‌ها در این برنامه‌ها شرکت دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله گفت: همایش سراسری نماز در مسجد ولایت اراک، برگزاری نمایشگاه و جشنواره نماز و انتخاب و معرفی پایگاه‌های نمونه در شهرستان محلات، اولین اجلاسیه شهدای مداح در شهرستان محلات، آبروی کوچه و افتخار محله، برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری در تمامی پایگاه‌ها، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی، سواد رسانه‌ای، فرزندآوری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دیدار با خانواده شهدا، مسابقات ورزشی در تمامی شهرستان‌ها، پیاده روی خانوادگی سراسری در 5 آذرماه در دره گردو برای عموم مردم، اهدای خون، ارائه خدمات پزشکی رایگان در پایگاه‌های بسیج، ایستگاه‌های سلامت محور، تشدید طرح شهید سلیمانی در خصوص غربالگری و بیماری یابی، نهضت کمک مومنانه، برپایی غرفه‌های خدمات مشاوره‌ای و حقوقی، برگزاری میز خدمت در اماکن عمومی، برگزاری شیفت ایثار کارگری از جمله این برنامه‌ها در سراسر استان است.

وی بیان کرد: بیش از 1300 پروژه در 4 سال گذشته در محرومیت زدایی در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد راه‌ها، مسکن، پل، راه روستایی و غیره انجام شده و همچنین در دو سال گذشته بیش از 100 کیلومتر کانال آب روستایی نیز انجام شده است که این اقدام از اتلاف حدود 30 درصد منابع آب کشاورزی جلوگیری کرده است. تهیه و توزیع 1500 سری جهیزیه از دیگر اقدامات بوده است که این اقدام در مراحل مختلف در دستور کار است.

گودرزی گفت: امسال در هفته بسیج نیز 130 پروژه با اعتبار 28 میلیارد تومان محرومیت زدایی شامل مسکن محرومان و آسیب دیدگان و محرومان، خطوط انتقال آب و غیره در استان افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله بیان کرد: بیش از 6 میلیون ماسک در زمان کمبود ماسک در استان از سوی بسیجیان تولید و رایگان توزیع شد و تا به الان 380 هزار سبد معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.