پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجرای پروژه‌های بزرگراهی در زنجان شتاب می گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای پروژه‌های بزرگراهی در زنجان شتاب می گیرد

زنجان - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: با به کارگیری بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و تامین منابع از محل های مختلف تا سه سال دیگر مسیر ارتباطی زنجان به استان های آذربایجان غربی، کردستان و همدان هموارتر می شود.

گزارش ایرنا، رستم قاسمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: در بخش حمل و نقل اعتباری که در این سفر برای راه آهن، فرودگاه و جاده پیش بینی شده یکهزار و 500 میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: 800 میلیارد تومان آن برای 2 خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بازدیدی که انجام شد، اگرچه افتتاح نمادین در بعضی از بخش ها انجام شده اما واقعیت این است که قابلیت تردد در بخشی که اجرا شده وجود ندارد. قاسمی اظهارداشت: بر اساس برآوردی که شده این 800 میلیارد تومان می تواند خط دوم راه آهن زنجان به قزوین را پایان و به بهره برداری برساند. وی ادامه داد: ضروری است اجرای این خط با سرعت انجام شود. وزیر راه و شهرسازی به فرودگاه زنجان اشاره کرد و گفت: باید باند دوم این فرودگاه توسعه یابد و با توجه به مشکلات فنی که دارد، مقرر شد ادامه باند مطالعه و وزارت راه و شهرسازی منابع را تامین کند. قاسمی وی با بیان اینکه 250 میلیارد تومان برای باند دوم بزرگراه سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ گذشته شده است، تاکید کرد: 125 میلیارد تومان برای جاده منجیل به طارم، 30 میلیارد تومان برای راه اصلی کلور - درام و سایر بخش ها گذاشته شده است. وی ادامه داد: استان زنجان به دلیل ژئوپلتیک و در شاهراهی که قرار گرفته سه استان کردستان، همدان و آذربایجان غربی جزو نیازهایی است که از طریق بزرگراه این استانها به زنجان متصل شود. وزیر راه و شهرسازی گفت: گرچه اقداماتی در ارتباط با بزرگراه های بین این سه استان از طرف استان های مربوطه و زنجان در حال انجام است، بازدیدهایی انجام شد، بخشی از مسیر آماده بود و زیر بار ترافیک رفت. قاسمی خاطرنشان کرد: با این اعتبارات جاری که داریم سال های بسیار زیادی طول خواهد کشید که این سه استان از طریق بزرگراهی به هم متصل شود. وی افزود: بحث های زیادی در خصوص بکارگیری بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و از روش های دیگری تامین منابع کنیم. وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت تامین منابع از روش های دیگر که پیشنهاداتی نیز وجود دارد، حداکثر بین 2 تا سه سال استان های آذربایجان غربی، کردستان و همدان از طریق بزرگراه به زنجان وصل می شوند. قاسمی خاطرنشان کرد: به دلیل تولیداتی که این استان ها دارند می تواند جنبه اقتصادی مهمی را برای استان زنجان و سه استان دیگر داشته باشد. وی به مسکن اشاره کرد و ادامه داد: امروز عملیات اجرایی 26 هزار واحد مسکونی در استان زنجان آغاز شد که بعضیا اجرای تعدادی از آنها شروع شده بود. وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی آن در حد کلنگ زنی بر روی زمین نبود چرا که خوشبختانه همه این مجتمع ها با پیمانکار مشخص طراحی و زمین تسطیح شده بود. وی ادامه داد: امروز می توانم بگویم از سقف 2 میلیونی بخش اولی که در حوزه تولید مسکن باید شروع شود، این مهم در استان زنجان آغاز شده و در سال آینده شاهد افتتاح بسیاری از این پروژه ها خواهیم بود. وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از استاندار و دست اندرکارانی که این زمین ها را فراهم کردند، گفت: استان زنجان به عنوان استان اولین استانی است که سقف 2 میلیون واحد مسکونی فاز اول را شروع کرده است. قاسمی با بیان اینکه برای بخش های فاز دوم در خصوص تهیه زمین بحث های مفصلی انجام دادیم، افزود: مشکل خاصی نداریم چرا که مقرر شد زمین های همجوار با شهرها به شهرهایی که در آن کمبود زمین برای نهضت ملی مسکن داریم، الحاق شود و بخشی از این فاز را به بافت های فرسوده ببریم. وی اضافه کرد: در خصوص اینکه چه تعداد واحد مسکونی باید در فاز دوم در بافت های فرسوده احداث شود، ماموریت بررسی داده شد و خوشبختانه فرصت داریم. وزیر راه و شهرسازی گفت: در استان زنجان به لحاظ مسکن دغدغه ای نداریم چرا که سهم فاز اول 2 میلیون واحد مسکونی امروز در این شهر شروع شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*