سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجرای 123 طرح امنیت اجتماعی و افزایش 16 درصدی کشفیات سرقت در 6 ماهه گذشته

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اجرای 123 طرح امنیت اجتماعی و افزایش 16 درصدی کشفیات سرقت در 6 ماهه گذشته

سردار "کیومرث عزیزی" در برنامه زنده "تهران 20" شبکه تهران، با تبریک هفته انتظامی، اظهار داشت: هفته انتظامی از سیزدهم مهرماه و با شعار "پلیس هوشمند، مردم قانون مدار" آغاز شده و با پیش‌بینی 53 برنامه انتظامی، خدمات مناسبی را به صورت شبانه روزی به شهروندان عزیز ارائه خواهد داد.

وی افزود: غرب استان تهران شامل 6 شهرستان اسلامشهر، شهریار، بهارستان، رباط کریم، قدس و ملارد و جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 517 هزار نفر بوده که پلیس غرب استان تهران با تمام توان و بهره برداری از تجهیزات در اختیار، خدمات مناسبی را تاکنون به شهروندان ارائه داده است.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص خدمات پلیس در هفته انتظامی، تصریح کرد: شاخص‌ترین برنامه‌های هفته انتظامی شامل حضور کارکنان انتظامی در نماز جمعه و ارائه عملکرد توسط فرماندهان شهرستان‌های تابعه در پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده معظم شهداء، ایثارگران و تجلیل از وابستگان و بازنشستگان انتظامی بوده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در ادامه با بیان اینکه در شهرستان‌های غرب استان تهران در 6 ماهه اول سال 1403 نسبت به سنوات گذشته 123 طرح امنیت اجتماعی و محله محور اجرا و عملیاتی شده است، گفت: بااجرای این طرح‌ها و همکاری سازمان‌ها و همیاری شهروندان، شاهد افزایش 16 درصدی کشفیات بوده ایم و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به 70 درصد کشفیات در حوزه سرقت خواهیم رسید.

وی در خصوص اقدامات پلیس غرب استان تهران در حوزه سایبری، افزود: با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا، 110 درصد افزایش کشفیات سایبری و 2 هزارو 427 مورد جرائم سایبری کشف و به نتیجه رسیده است.

سردار عزیزی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر در غرب استان تهران گفت: با اجرای طرح امنیت محله محور، در شش ماهه اول سال، 71 درصد افزایش جمع آوری معتادان متجاهر بوده و همچنین با پیگیری‌های پلیس غرب استان تهران و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و با تایید استانداری تهران کمپ‌های ترک اعتیاد حوزه غرب استان تهران از ظرفیت 400 نفری به 4 هزارو 200 نفر افزایش یافته و با افزایش این کمپ ها، شاهد کاهش محسوس معتادان در شهرستان‌ها می‌باشیم.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در ادامه در خصوص تماس شهروندان با سامانه 110 پلیس، گفت: با بررسی‌های انجام شده تعداد یک میلیون و 260 هزار امدادخواهی از طریق سامانه 110 از پلیس غرب استان تهران بوده که از این تعداد، 495 هزار مورد از این تماس‌ها عملیاتی شده و به نتیجه رسیده است و این آمار نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش تماس و بیش از 6 درصد افزایش عملیاتی شدن امدادخواهی شهروندان را داشته ایم که این امر نشان از افزایش اعتماد مردم به پلیس بوده است.

سردار عزیزی در خصوص کارایی سامانه نظارت همگانی 197 بازرسی گفت: این سامانه برای این در دسترس مردم قرار گرفته که هرگونه تقدیر و تشکر و یا پیشنهاد و انتقادی از کارکنان انتظامی باشد، پلیس در اسرع وقت به موارد اعلامی رسیدگی کند و بیشتر تماس‌ها در قالب تقدیر و تشکر و بخشی نیز در خصوص درخواست‌های مردم از پلیس بوده است که ظرف 24 ساعت، پلیس پاسخگوی موارد اعلامی خواهد بود.

سردار عزیزی در خصوص اجرای طرح پابند الکترونیک در حوزه غرب استان تهران گفت: برابر تدابیر سردار فرمانده کل انتظامی کشور، غرب استان تهران جزء 3 استان اجرا کننده این طرح بود که با اجرای این طرح و با نصب پابند الکترونیک به محکومان بالای 4 فقره سرقت، شاهد کاهش 18 درصدی در حوزه سرقت بودیم. وی از افزایش 750 درصدی شناسایی و ساماندهی اتباع غیرمجاز در غرب استان تهران خبر داد و بیان داشت: بااجرای این طرح، از ابتدای سال تاکنون اتباع غیرمجاز شناسایی و ساماندهی و به کشور خود بازگردانده شده اند.

سردار عزیزی در پایان با بیان اینکه تلفات جاده‌ای در حوزه غرب استان تهران نسبت به مدت مشابه 19 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: پلیس برای اجرای کامل و مناسب طرح‌ها و ارائه خدمات مضاعف به شهروندان نیازمند همیاری دولت و مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های مرتبط می‌باشد.