شنبه 29 اردیبهشت 1403

اجلاسیه کانون دانشگاهیان با حضور محسن رضایی و علی باقری برگزار می شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
اجلاسیه کانون دانشگاهیان با حضور محسن رضایی و علی باقری برگزار می شود

قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره هفتمین اجلاسیه این تشکل سیاسی گفت: هفتمین اجلاس سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی صبح فردا پنجشنبه (26خردادماه) با پیام رئیس‌جمهور و با شعار «دانشگاه تحول، تبیین و تولید دانش بنیان» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اجلاس یکروزه تعدادی از مسئولان ارشد کشور حضور و سخنرانی خواهند داشت.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه در اجلاسیه فردا حدود 700 نفر از اعضای کانون و اساتید برگزیده از سراسر کشور حضور خواهند داشت، گفت: تحلیل و بررسی تحولات و مسایل سیاسی و اقتصادی جامعه بخصوص ارزیابی از شرایط یکسال گذشته و بحث و بررسی درخصوص راهکار‌ها و پیشنهادات اعضای کانون برای بهبود هرچه بیشتر شرایط کشور از جمله برنامه‌های اجلاسیه است.

جعفری گفت: در هفتمین اجلاس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از هر استان یک نفر گزارشی از وضعیت دانشگاه‌ها و نیز استان خود در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در اجلاسیه هفتم کانون با توجه به اینکه برخی از اعضای شورای مرکزی در مجموعه قوه مجریه و مقننه مشغول فعالیت شده اند، اعضای جدید شورای مرکزی انتخاب خواهد شد و متعاقبا در استان‌ها نیز اعضای شورا و دبیران استانی انتخاب می‌شوند. کانون از اوایل دهه 80 فعالیت خود را آغاز و سال 84 از وزارت کشور مجوز رسمی اخذ کرد. این تشکل در همه استان‌ها دارای شورای استانی است و در همه استان‌ها فعال است.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: در انتخابات سیزدهیمن دوره ریاست جمهوری با همت کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، 12 هزار عضو هیات علمی دانشگاه از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات دعوت کرده و از ریاست جمهوری ایشان حمایت کردند و نخستین تشکل سیاسی بود که ماه‌ها قبل در انتخابات اخیر همه را به شرکت فراگیر در انتخابات و انتخاب آیت الله رئیسی دعوت کرد. ضمن اینکه کانون در انتخابات سال 96 نیز، آیت‌الله رئیسی را به عنوان رئیس جمهور معرفی و از ایشان حمایت کرده بود.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور کانون دانشگاهیان ایران اسلامی کنگره حزب احزاب و تشکل های سیاسی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
اجلاسیه کانون دانشگاهیان با حضور محسن رضایی و علی باقری برگزار می شود 2