پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

احتمال بارندگی عصرگاهی در تهران / افزایش نسبی دما از فردا

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
احتمال بارندگی عصرگاهی در تهران / افزایش نسبی دما از فردا

هواشناسی استان تهران از احتمال بارش باران در ساعت باقی مانده از امروز خبر داد و اعلام کرد که از فردا شاهد افزایش نسبی دما در تهران خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی، با آسمانی نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با رگبار باران و گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. همچنین در ارتفاعات بارش باران، برف و رخداد مه و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده نیز در پاره‌ای از نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و در ارتفاعات استان در بعضی ساعات با افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی شده است. همچنین از فردا دوم فروردین افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران در روز دوم فروردین ماه کمی ابری و همراه با وزش باد و گاهی نیز وزش باد شدید با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. در روز جمعه، سوم فروردین نیز آسمان تهران کمی ابری و به تدریج با افزایش ابر و وزش باد و از بعدازظهر با وزش باد شدید با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی 24 ساعت گذشته، ایستگاه‌های میگون 20.6 میلیمتر، آبعلی 15.1 میلیمتر، دماوند 12.5 میلیمتر، شهریار 7.8 میلیمتر، شرق تهران 6.7 میلیمتر، لواسان 6 میلیمتر، شمیرانات - اقدسیه 5.6 میلیمتر، چیتگرو ژئوفیزیک تهران 5 میلیمتر، فرودگاه مهرآباد 4.6 میلیمتر، فرودگاه امام خمینی 4.2 میلیمتر، فیروزکوه 3.2 میلیمتر، ورامین 2.5 میلیمتر و فیروزکوه آلودگی - ورامین 0.2 میلیمتر بارش را ثبت کرده‌اند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه توچال با کمینه دمای 7- درجه سانتیگراد، سردترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.