شنبه 14 مهر 1403

احتمال بازگشت برخی بیماری‌های واگیردار در کردستان وجود دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
احتمال بازگشت برخی بیماری‌های واگیردار در کردستان وجود دارد

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: احتمال بازگشت و افزایش برخی بیماری‌های واگیردار قابل پیشگیری با واکسن در این استان وجود دارد.

دکتر ابراهیم قادری روز دوشنبه با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن در استان در حال کاهش است، اظهار داشت: تزریق واکسیناسیون طبق برنامه کشوری در مراکز بهداشتی سال‌هاست بخوبی انجام می‌شود و این باعث شده که اپیدمی این بیماری‌ها از قبیل سرخک در کشور و استان مشاهده نشود.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا به علت ترس از این بیماری مادران برای واکسن کودکانشان به مراکز بهداشتی مراجعه نمی‌کنند، افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد، شاهد بروز مجدد بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن خواهیم بود و همه زحماتی که سیستم بهداشتی در طی چندین دهه متحمل شده، هدر خواهد رفت.

قادری اضافه کرد: از همه مادران درخواست داریم در موعد مقرر برای واکسن کودکانشان به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و نگران بیماری کرونا نباشند، چون پرسنل بهداشتی با دقت مسایل کنترل عفونت را رعایت کرده و خطر ابتلا به کرونا در مراکز بهداشتی این کودکان و مادران را تهدید نمی‌کند.

براساس اعلام رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد تا ظهر دوشنبه 12 خرداد در مجموع 154 هزار و 445 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 81 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 878 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*