یک‌شنبه 8 مهر 1403

احتمال وقوع باران های سیل آسا در مازندران / مدیریت بحران هشدار داد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
احتمال وقوع باران های سیل آسا در مازندران / مدیریت بحران هشدار داد

حسینعلی محمدی گفت: با نفوذ سامانه بارشی از اواخر امروز تا عصر فردا شاهد بارش باران گاهی بصورت رگبار باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره احتمال وقوع باران‌های سیل آسا و اختلال در تردد محورهای کوهستانی از اواخر وقت فردا در استان هشدار داد.

وی افزود: آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌های موقتی و کم مقاوم از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود و دریا هم در این مدت مواج خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران ادامه داد: در این مدت شهروندان از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری کنند.

یک نوشته معنادار در مراسم خاکسپاری داریوش مهرجویی / عکس

محمدی گفت: رانندگان هنگام تردد در محورهای کوهستانی استان بویژه جاده‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نقاط ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر (پلیس راهور و نیروی راهداری) و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی ادامه داد: کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز جداً خودداری کنند.

محمدی افزود: دامداران دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها، دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع و فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.