سه‌شنبه 3 مهر 1403

احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌های کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌های کشور

با توجه به فعالیت سامانه بارشی در 24 ساعت آینده و احتمال وقوع سیلاب در تعدادی از استان‌های کشور، لازم است مردم همه نکات ایمنی را رعایت کنند.

سیف‌الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و به منظور برنامه‌ریزی جامع برای انجام همه اقدام‌های پیشگیرانه برای مدیریت و کنترل سیلاب در تعدادی از استان‌های جنوب غرب، مرکزی، استان‌های شرقی و شمال شرقی کشور شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد و همچنین بخش‌هایی از استان خوزستان، جلسه مدیریت و پشتیبانی سیلاب وزارت نیرو پیش از وقوع بارش‌ها تشکیل شد.

وی افزود: هدف از این جلسه، ارزیابی و برآورد اثرات بارش و لزوم انسجام‌بخشی و انجام اقدام‌های مترتب در همه بخش‌های آب، آب و فاضلاب، برق و همچنین اطلاع‌رسانی به سایر دستگاه‌های ذیربط در مدیریت سیلاب بود.

آقابیگی ابراز امیدواری کرد که با انجام اقدام‌های همه جانبه و پیشگیری از وقوع پیشامد‌های ناگوار، نزول رحمت و برکات الهی بدون ایراد هرگونه خسارت در بخش زیرساخت‌های کشور مایه برکت و نعمت برای مردم استان‌های مربوطه شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: از همه بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود با مشارکت همه جانبه نسبت به انجام تکالیف به ویژه اقدام‌های پیشگیرانه، اقدام کنند.

وی گفت: از همه مردم در استان‌های مذکور نیز درخواست داریم تا با رعایت بیش از پیش مباحث ایمنی، از تردد در حریم بستر رودخانه‌ها پرهیز کرده و نسبت به رعایت همه نظام‌های ایمنی برای حفظ جان و مال خود اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی