جمعه 13 مهر 1403

احتمال وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
احتمال وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و وزارت نیرو مبنی بر بارش باران بین 100 تا 170 میلیمتر، احتمال وقوع سیلاب در استان از روز جمعه وجود دارد.

مرتضی زمانپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موج نخست سامانه بارشی فعال در استان تا روز جمعه ادامه دارد و پس از آن با ورود موج دوم بارش‌ها که از قدرت بیشتری برخوردار است احنمال سیلابی شدن معابر و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: در همین راستا، به تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی استان نظیر راهداری، هلال‌احمر و فرمانداری‌ها اعلام آماده‌باش شده است.

زمانپور با بیان اینکه بارش‌ها در مناطقی کوهرنگ، اردل، کیار، فارسان، لردگان و خانمیرزا از شدت بیشتری برخوردار است، اظهار داشت: بنا بر هشدار هواشناسی تا روز یکشنبه رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید نیز در استان وجود دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی، رانش و ریزش کوه و لغزندگی جاده‌ها از جمله مخاطراتی است که تا روز یکشنبه 24 فروردین در استان شکل می‌گیرد.

بنا بر گزارش‌های اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال آبی جاری این استان 457 میلیمتر اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت 11 درصد کاهش دارد.

*س_برچسب‌ها_س*