یک‌شنبه 15 مهر 1403

احداث و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی زنجان 127 درصد رشد دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
احداث و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی زنجان 127 درصد رشد دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: احداث و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی این استان امسال نسبت به سال قبل 127 درصد رشد دارد.

علی خلیلی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شهریور ماه سال 98 خانه های ورزش روستایی این استان 81 باب بود که در حال حاضر تعداد این مکان های ورزشی به 184 خانه رسیده است.

وی اظهار داشت: توسعه و گسترش ورزش در شهرستان های این استان به ویژه در سطح روستاها از اهداف اصلی و مهم این اداره کل بوده و افزایش تعداد خانه های ورزش روستایی نیز نشان از تلاش های صورت گرفته در این راستا است.

خلیلی به ظرفیت و پتانسیل خوب و بالای ورزشکاران استان زنجان اشاره کرد و افزود: افزایش 55 درصدی و رسیدن از عدد 139 در سال 98 به 216 در سال 99 در کسب سهمیه و نشان های مختلف در بازی‌های آسیایی، جهانی و بین المللی مبین این موضوع است.

وی تعداد ورزشکاران زن و مرد سازمان یافته این استان در سال 98 را 53 هزار و 457 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد ورزشکار در مقایسه با امسال که 53 هزار و 946 نفر است.

خلیلی از افزایش 8.51 درصدی صدور مجوز فعالیت باشگاه های ورزشی جهت کمک به اشتغالزایی و توسعه ورزش در سطح استان اشاره کرد و افزود: تعداد مجوزهای صادره از 329 مورد در سال 98 به 357 مورد رسیده است.

وی به اهمیت ورزش و ارتقاء سطح سلامت بانوان به عنوان محورهای اصلی و محرک توانمند در خانواده ها، تاکید کرد و اظهار داشت: 40 درصد رشد در بخش توسعه ورزش بانوان و فعال کردن طرح های ورزش بانوان در مسیر تحقق این هدف، رشد 40 درصدی را شاهدیم و از ابتدای امسال تاکنون تعداد هفت طرح در استان به مرحله اجرا درآمده که این رقم در مدت مشابه پارسال پنج طرح بود.

خلیلی اقدامات معاونت امور جوانان در سال 99 را نیز چهار مورد صدور مجوز مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، هفت مورد تجهیز خانه های جوان مرکز استان و شهرستان ها، 11 مورد صدور و تمدید مجوز سازمان مردم نهاد، 22 مورد تعداد تفاهم نامه های منعقده با سازمان های مردم نهاد جوانان به منظور حمایت از طرح ها و برنامه ها و 10 مورد برگزاری ستاد امور جوانان در سال 98 تا 99 اعلام کرد.

*س_برچسب‌ها_س*