شنبه 21 مهر 1403

اخبار هولناک از سیستان و بلوچستان | شهروندان از خانه خارج نشوند!

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
اخبار هولناک از سیستان و بلوچستان | شهروندان از خانه خارج نشوند!

172 نفر از مردم سیستان و بلوچستان طی سه روز گذشته راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است.

سیستان و بلوچستان طوفان گرد و خاک 172 سیستانی را راهی بیمارستان کرد.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و ریزگرد در سیستان و بلوچستان، 172 نفر از مردم منطقه را طی سه روز گذشته راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است.

مجید محبی، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: به دلیل شدت طوفان و وزش بادهای 120‌روزه در منطقه سیستان و متعاقب آن، خیزش گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در مناطق مسکونی حوزه سیستان طی سه روز گذشته،172 نفر از مردم منطقه راهی بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شده اند.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از این تعداد، در مجموع 146 نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند شده و به منزل بازگشتند و و 26 نفر نیز همچنان بستری بوده و در حال دریافت خدمات درمانی هستند و پس از درمان از مراکز درمانی مرخص خواهند شد.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تاکنون گزارشی از خسارات وارد شده در پی بروز وقوع طوفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد گزارش نشده است.

طوفان و باد شدید با سرعت 101 کیلومتر در ساعت سیستان و بلوچستان

طوفان و باد شدید با سرعت 101 کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سیستان و بلوچستان، گفت: باد شدید با سرعت 101 کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: وزش باد شدید تا بیشینه 101 کیلومتر بر ساعت بامداد امروز سوم تیر 1402 زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به هزار و 200 متر کاهش داد.

وی ادامه داد: طی این مدت، در شهرستان زهک پیشینه سرعت باد به 76 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی تا 600 متر کاهش یافت.

وی اضافه کرد: در شمال استان تا دوشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفان گردوخاک همراه با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در سطح هشدار صادر شده، طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی برای ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

وی گفت: از ترددهای جاده‌ای و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و همچنین از کار در ارتفاع جدا پرهیز شود.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

اخبار هولناک از سیستان و بلوچستان | شهروندان از خانه خارج نشوند! 2
اخبار هولناک از سیستان و بلوچستان | شهروندان از خانه خارج نشوند! 3