جمعه 10 فروردین 1403

اخبار کوتاه استان اصفهان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اخبار کوتاه استان اصفهان

اصفهان - ایرنا - تجهیز پایگاه‌های امدادی سمیرم، معرفی رییس جدید اداره گاز شهرضا، تلف شدن 110 رأس بز در شهرضا، پاکسازی2 هکتار از مناطق گردشگری سمیرم و عطرافشانی گلزار شهدای نایین از جمله اخبار کوتاه امروز استان اصفهان بود.

شهرضا

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان روز پنجشنبه در آیین معرفی رییس جدید اداره گاز شهرضا گفت: بیش از 99 درصد از جمعیت روستایی معادل یک‌هزار و 60 روستا و 100 درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

سیدمصطفی علوی تصریح کرد: عملکرد شرکت گاز استان از ابتدای فعالیت خود تاکنون بویژه در سال جهش تولید نشان از جهشی چشمگیر در گازرسانی به شهرها و روستاها دارد بطوریکه در همین دولت 116 روستا گازدار شدند.

وی تصریح کرد: بیشتر روستاهای بالای20 خانوار استان اصفهان در زمان حاضر از گاز بهره‌مندند و تنها تعداد محدودی باقی‌مانده تا این عدد به 100 درصد برسد.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان ادامه داد: تعدادی از روستاهای شرق استان بدلیل آنکه با سی‌ان‌جی گازرسانی شده بودند با برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری و بقیه در سال آینده گازدار می‌شوند.

در این جلسه از خدمات رسول قرائتی رییس سابق اداره گاز شهرضا، تقدیر و امیدرضا خامسی بعنوان سرپرست جدید اداره گاز این شهرستان معرفی شد.

سمیرم

2 هکتار از مناطق طبیعی، نمونه گردشگری و زیارتی سمیرم پاکسازی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری سمیرم اظهار داشت: این کار با همراهی اداره اوقاف و امور خیریه انجام شد تا زیبایی باردیگر مناظر بکر و تمیز این مناطق را فرا گیرد و زباله‌ها از دل طبیعت جمع شود.

به گفته سعید سلمانیان، این مناطق شامل آبشار معروف سمیرم، امامزاده زیدبن‌علی (ع)، مجموعه شاه جعفر و چشمه ناز ونک بود که نظافت و پاکسازی شد.

گلپایگان

استاد غلامرضا قدیری منبت‌کار چیره‌دست گلپایگانی صبح روز پنجشنبه در 70 سالگی دارفانی را وداع گفت.

استاد قدیری، پیشکسوت منبت‌کار گلپایگانی صاحب 2 اثر ارزشمند اهدایی به آستان قدس رضوی شامل «آیه انا فتحنا لک فتحا مبینا» و «یا ضامن آهو» در خرداد ماه سال 97 است.

اثر هنرمندانه گل و مرغ استاد قدیری در سال 1390 نشان ملی مرغوبیت و اصالت یونسکو را دریافت کرد.

سمیرم

نماینده سمیرم در مجلس دهم از تجهیز پایگاه‌های امدادی هلال احمر این شهرستان به امکانات جدید خبر داد.

اصغر سلیمی به نشست اخیر خود با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اشاره کرد و گفت: تجهیز و راه‌اندازی پایگاه امدادی گردنه سخت‌گذر و برفگیر پشته در جاده یاسوج از جمله این طرح‌هاست.

وی تصریح کرد: ادامه ساخت سوله بزرگ جمعیت هلال احمر، درخواست خودروی ست نجات و ست کوهستان و همچنین کمک به پایگاه‌های شهرستان از جمله پیگیری ارتقا پایگاه کوهستانی بخش پادنا در جوار زاگرس میانی از دیگر قول ها و مصوبه‌های این نشست کاری بود.

نماینده سمیرم در مجلس، سمیرم را خطه‌ای سردسیر و برفی عنوان کرد و از مدیران ستاد بحران و هلال احمر خواست نگاه ویژه‌ای به این منطقه کوهستانی بویژه در فصل سرد سال داشته باشند.

شهرضا

سرپرست اداره امور عشایر جرقویه، شهرضا و دهاقان گفت: تعدادی گرگ گرسنه به یکی از آغل‌های نگهداری دام در مراتع اطراف رامشه از توابع شهرضا در منطقه سنگ سوخته حمله کردند که در پی آن 110 رأس بز تلف شدند.

مجید نادری، خسارت وارد شده را حدود 2 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با وجود تأکید این اداره مبنی براینکه عشایر و دامداران محلی، دام‌های خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند، با این وجود عشایر نسبت به این امر سهل‌انگاری می‌کنند و در مورد حادثه اخیر نیز دام‌ها بیمه نبودند تا خسارت دامدار از محل بیمه جبران شود.

وی اظهار داشت: منطقه سنگ سوخته در 20 کیلومتری روستای رامشه به طرف شهرضا واقع شده که در فصل سرما محل قشلاق عشایر ایل عرب جرقویه است که بتازگی از ییلاق به این منطقه آمده‌اند.

نایین

گلزار شهدای نایین به مناسبت هفته بسیج، با حضور فرمانده سپاه و بسیجیان این شهرستان عطرافشانی شد.

در مراسمی که از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران نایین برگزار شد؛ باردیگر با آرمان‌های شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس بویژه شهیدان نایین تجدید میثاق شد. فرمانده سپاه نایین در این مراسم گفت: بسیج طبق فرمان حضرت امام به‌منظور دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شد.

سرهنگ محسن مهدی‌زاده افزود: نهاد مقدس بسیج توانسته است دستاوردهای بزرگی تحت منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف به نظام اسلامی ایران تقدیم کند.

وی با قدردانی از بسیجیان ادامه داد: همه اقشار ملت به فرموده رهبر انقلاب، بسیجی هستند چرا که دل و قلبشان با نظام اسلامی است و این انقلاب را دوست دارند.

در این مراسم ضمن قرائت فاتحه و نثار گل باردیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق و به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد.

شهرستان نایین با 304 شهید و 650 ایثارگر در 140 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*