دوشنبه 23 مهر 1403

اخبار کوتاه انتظامی استان سمنان در یکم خرداد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اخبار کوتاه انتظامی استان سمنان در یکم خرداد

سمنان - ایرنا - کشف دستگاه استخراج ارز دیجیتال در گرمسار و آزادسازی 16 هکتار از اراضی کشاورزی در شهمیرزاد، از جمله خبرهای کوتاه انتظامی استان سمنان در روز پنجشنبه یکم خرداد است.

سردار عبدالله حسنی امروز به رسانه‌ها اظهار داشت: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر راه‌اندازی و بهره‌برداری غیرمجاز از دستگاه تولید ارز دیجیتال در شهرستان گرمسار، به سرعت اقدامات قانونی پلیس در این راستا آغاز شد.

وی افزود: مأموران انتظامی این شهرستان نیز در بررسی‌های اولیه خود مشخص کردند مالک یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی ایوانکی اقدام به تهیه و بهره‌برداری از دستگاه استخراج ارز دیجیتال می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان گفت: 34 دستگاه استخراج ارز دیجیتال فعال به ارزش سه میلیارد ریال در این شرکت کشف شد و مالک این کارخانه نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

آزادسازی 16 هکتار از اراضی کشاورزی در شهمیرزاد

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان به رسانه‌ها اظهار داشت: در پی دریافت شکواییه‌ای از اداره جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر مبنی بر ساخت‌وساز و دیوارکشی غیرمجاز و شیوع پدیده زمین‌خواری در شهمیرزاد، فعالیت های قانونی پلیس در این راستا آغاز شد.

سرهنگ سید علی میراحمدی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته پلیس مشخص شد با توجه به اخطارهای کتبی اداره جهاد کشاورزی شهرستان به صاحبان املاک، روند ساخت‌وساز غیرمجاز همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در نهایت، حکم تخریب املاک و دیوارهای تصرف‌شده غیرمجاز توسط مقام قانونی صادر و بیش از 16 هکتار زمین‌های زراعی که توسط فرد متخلف به 30 قطعه تقسیم و فروخته شده بود، رها سازی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان، پدیده زمین‌خواری را عامل تخریب منابع ملی و اخلال در ترکیب و بافت شهری عنوان کرد و با توصیه به عموم شهروندان گفت: قبل از خرید هر ملکی از قانونی بودن و اثبات مالکیت قانونی و کاربری آن مطمئن شوند و سپس برای خرید و ساخت و ساز اقدام کنند.

*س_برچسب‌ها_س*