چهارشنبه 4 مهر 1403

اخبار کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اخبار کوتاه خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - توزیع چهارهزار و 700 بسته کمک معیشتی توسط سپاه عمار در مشهد، 37 هزار ختم قرآن در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و شناسایی 148 بیمار مبتلا به کرونا در تربت‌حیدریه از جمله اخبار کوتاه روز شنبه در استان خراسان رضوی هستند.

مشهد - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه عمار مشهد گفت: این سپاه از آغاز امسال تاکنون چهار هزار و 700 بسته کمک معیشتی در حاشیه این شهر توزیع کرده است. سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 300 بسته امشب بین نیازمندان توزیع شد و بطور میانگین ارزش هر بسته سه میلیون و 500 هزار تا پنج میلیون ریال بوده است. وی ادامه داد: برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، مرغ، گوشت، چای، قند، شکر و خرما از جمله اقلام این بسته‌ها می‌باشند. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه عمار مشهد گفت: علاوه بر آن در ماه مبارک رمضان نیز بیش از چهارده هزار پرس غذای گرم و 6 هزار و 700 افطاری ساده نیز بین نیازمندان توزیع شد. وی افزود: هزینه این فعالیتها توسط خیران و بسیجیان پایگاه تامین شده است.

تربت‌حیدریه - رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: هفته گذشته 148 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در مناطق زیرپوشش این دانشگاه شناسایی شدند. دکتر حسین ابراهیمی پور در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: 57 نفر از آنها اکنون در بیمارستان بستری هستند. وی ادامه داد: در این مدت 6 نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

مشهد - مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان 37 هزار و 313 ختم کل قرآن کریم توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی و مخاطبان واحد ختم تلاوت نور مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در سراسر کشور انجام شد. حجت‌الاسلام سید مسعود میریان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این ماه، دستکم 200 هزار ختم زیارات خوانده شد. وی ادامه داد: برپایی پویش ختم قرآن کریم توسط مربیان، فراگیران و خانواده‌های مهدالرضا، مخاطبان و مربیان طرح حافظون رضوی، طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا و تحفیظ رضوی از جمله برنامه‌هایی بود که در ماه رمضان امسال اجرا شد. وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در ختم قرآن می‌توانند با مراجعه به واحد ختم تلاوت نور در محل دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی یا در فضای مجازی به آدرسyazamenahoo_88 @ برای انجام ختم قرآن ثبت نام و اعلام آمادگی کنند.

*س_برچسب‌ها_س*