شنبه 1 اردیبهشت 1403

اخبر کوتاه کردستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اخبر کوتاه کردستان

سنندج - ایرنا - کشف یک میلیون و 143 هزار عدد قرص غیرمجاز، برف‌روبی 40 کیلومتر از راه‌های ارتباطی سروآباد و اعلام هشدار پلیس فتا در خصوص کلاه برداری از نوع وام یک میلیون تومانی از جمله اخبارکوتاه کردستان در روز شنبه هشتم آذر است.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی کردستان روز شنبه اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان بانه در راستای مبارزه با قاچاق کالا در نوار مرزی محموله قرص غیرمجاز را شناسایی و در یک عملیات ضربتی کشف و ضبط کردند.

سردار علی آزادی با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده از این محموله تعداد یک میلیون و 143 هزار قرص به ارزش 35 میلیارد ریال کشف شد، تاکید کرد: مبارزه با قاچاق و مواد مخدر از الویت‌های مهم پلیس است و قاطعانه با این موضوع برخورد خواهد کرد.

ثبت نام برای دریافت وام یک میلیونی شیوه جدید کلاهبرداران است

رییس پلیس فتای استان کردستان گفت: در این شیوه از کلاهبرداری، مجرمان با ارسال پیامک یا لینک ثبت نام از طریق پیام رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی تحت عنوان «ثبت نام وام یک میلیون تومانی» کاربران را فریب داده و از قطع شدن یارانه در صورت عدم ثبت نام در سامانه، خبر می‌دهند.

سرهنگ مهدی دانش پور افزود: برای ثبت نام و دریافت این وام، نیازی به مراجعه به بانک‌ها و ثبت نام در هیچ وب سایتی نیست، فقط لازم است کدملی سرپرست خانوار را از طریق شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، به شماره سامانه 6369 ارسال کنند.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا کردستان از طریق شماره 21823275 جهت مشاوره در خدمت مردم هستند.

برف‌روبی 40 کیلومتر از راه‌های ارتباطی سروآباد

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سروآباد اظهار داشت: بارش برف و کولاک در ارتفاعات و گردنه‌های شهرستان از روز گذشته آغاز شده و راهداران در نقاط حادثه خیز و گردنه های برف خیز این شهرستان مستقر هستند.

دیاری استواری افزود: در گردنه ژالانه محور ارتباطی شهر هورامان تخت و 10 روستای تابعه آن ارتفاع برف به بیش از 20 سانتی متر رسید که با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری این مسیر بازگشایی و تردد در این مسیر هم اکنون بدون زنجیر چرخ هم امکان پذیر است.

وی یادآور شد: در گردنه ژالانه 6 ماشین برف روبی شامل 2 دستگاه بولدوزر، 2 دستگاه لودر، یکدستگاه برف خور و یکدستگاه کامیون مستقر شده است و مسیر را برف‌روبی و نمک پاشی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از روز گذشته تاکنون 40 کیلومتر از راههای ارتباطی و مواصلاتی شهرستان برف روبی شده و تردد در تمام راههای ارتباطی این شهرستان بدون هیچ مشکلی برقرار است.

شهرستان سروآباد دارای 40 کیلومتر راه اصلی، 160 کیلومتر راه روستایی و 120 کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

*س_برچسب‌ها_س*