دوشنبه 16 مهر 1403

اختصاص اراضی مازاد دانشگاه ها برای ساخت مسکن به شکل ویلایی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اختصاص اراضی مازاد دانشگاه ها برای ساخت مسکن به شکل ویلایی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت ساخت مسکن و استفاده از اراضی مازاد برای ساخت واحدهای ویلایی خواهد بود.

ارسلان مالکی گفت: تخصیص اراضی مازاد دستگاه ها طبق قانون جهش تولید مسکن باید در دستور کار قرار گیرد و دستگاه های که اراضی خود را ارائه ندهند طبق قانون سند آنها به وزارت راه وشهرسازی خواهد خورد.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در سراسر کشور 17 هزار هکتار زمین به دانشگاه آزاد تعلق دارد، همکاری این دو مجموعه و استفاده از اراضی مازاد این مجموعه می‌تواند مشکل کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را برطرف کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شده 500 هزار واحد مسکونی در اراضی دانشگاه برای اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه و سایر متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مدیران راه و شهرسازی و روسای واحدهای دانشگاهی به‌طور مشترک دیدگاه‌های خود را درخصوص مشکلات اراضی معرفی شده از سوی دانشگاه مطرح کردند و در نهایت 501 هکتار زمین در استان فارس، 438 هکتار زمین در استان یزد، 231 هکتار زمین در استان آذربایجان شرقی و 51.5 هکتار در خراسان جنوبی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت.

او تاکید کرد: در هرجایی که اراضی به شکل مازاد در کشور وجود داشته باشد اولویت ساخت مسکن به شکل ویلایی خواهد بود و و هیچ کوتاهی در این حوزه نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی