شنبه 15 اردیبهشت 1403

اخراج یک ایرانی از اسرائیل به دلیل جعبه دستمال کاغذی (+ عکس)

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
اخراج یک ایرانی از اسرائیل به دلیل جعبه دستمال کاغذی (+ عکس)

این فرد یهودی ایرانی پنجشنبه گذشته وارد فرودگاه تل آویو اسرائیل شد اما بازداشت و بازجویی شد.

اسرائیل مانع از ورود یک ایرانی به تل آویو شد و دلیل آن را "تلاش برای جاسوسی" اعلام کرد.

به گزارش عصرایران، رویترز این خبر را منتشر کرده است. دستگاه امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) مدعی شد تلاش برای جاسوسی از سوی ایران را روز جمعه گذشته کشف کرد.

به ادعای مقامات اسرائیلی این اتفاق زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی اسرائیلی یک ایرانی یهودی را به هنگام ورود به اسرائیل بازداشت کردند. دستگاه امنیت داخلی اسرائیل مدعی شده است در وسایل این فرد، یک جا دستمال کاغذی پیدا کردند که برای پنهان سازی دستگاه و تجهیزات شنود و نظارت از اهدافی در اسرائیل استفاده شده است.

این فرد پنجشنبه گذشته وارد فرودگاه تل آویو شد اما بازداشت و بازجویی شد. فرودگاه تل آویو مهمترین فرودگاه و مسیر اصلی ورود هوایی به اسرائیل به شمار می آید. شین بت ادامه داد: این مرد دارای نزدیکان خانوادگی در اسرائیل است. او به هنگام بازجویی در فرودگاه بن گوریون تل آویو اعتراف کرد برای جاسوسی از اهداف اسرائیل به سود نیروهای امنیتی ایران به اسرائیل آمده است. از ورود این مرد به اسرائیل جلوگیری و به ایران بازگردانده شد. به همراه این مرد چند گوشی موبایل، پاوربانک و پول نقد وجود داشت.

در بیانیه شین بت ضمن طرح ادعاها و اتهامات آمده است: "این اتفاق بخشی از تلاش های بزرگتر ایران برای تقویت شبکه های جاسوسی و تروریسم در اسرائیل است". دفر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک به درخواست رویترز برای واکنش به این حادثه پاسخ نداد.

یک مقام اسرائیل در پاسخ به رویترز درباره اینکه چرا این فرد به جای محاکمه، بازگردانده شد گفت: اعتقاد بر این است که رفتار او در نتیجه فشارها و پول انگیزه اصلی وی بود. علاوه بر این شین بت دلایل دیگری داشت. این مقام مسوول اسرائیل اضافه کرد احتمال پیگیری حقوقی و محاکمه این فرد، اندک است زیرا او شهروند اسرائیل نیست.

ایران و اسرائیل یکدیگر را بزرگترین دشمن خود می دانند و دو طرف در نزاع و رویارویی سیاسی، نظامی - اطلاعاتی امنیتی هستند. بارها تهران و تل آویو یکدیگر را به انجام فعالیت های جاسوسی علیه خود متهم کرده اند. ایران و اسرائیل یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند و روابط دیپلماتیک و رسمی میان دو طرف وجود ندارد. ایران خواستار نابودی اسرائیل است. ایران بزرگترین جامعه یهودیان را در منطقه خاورمیانه دارد. به گفته کنگره جهانی یهودی، تا سال 1357 حدود 80 هزار یهودی در ایران زندگی می کردند. از آن زمان تاکنون شمار زیادی از انها به کشورهای دیگری مهاجرت کردند. اسرائیل یکی از مقاصد مهاجرت یهودیان ایرانی است.

سفر ایرانی ها به اسرائیل ممنوع و از نظر دولت ایران، غیرقانونی است.

کانال عصر ایران در تلگرام تماشاخانه

ببینید فلاسک های ژاپنی چطور تولید می‌شوند (فیلم)

زنان ارتش اوکراین؛ در جنگ چه بپوشیم؟ (فیلم)

فیلم های دیگر
اخراج یک ایرانی از اسرائیل به دلیل جعبه دستمال کاغذی (+ عکس) 2
اخراج یک ایرانی از اسرائیل به دلیل جعبه دستمال کاغذی (+ عکس) 3
اخراج یک ایرانی از اسرائیل به دلیل جعبه دستمال کاغذی (+ عکس) 4
اخراج یک ایرانی از اسرائیل به دلیل جعبه دستمال کاغذی (+ عکس) 5
اخراج یک ایرانی از اسرائیل به دلیل جعبه دستمال کاغذی (+ عکس) 6
اخراج یک ایرانی از اسرائیل به دلیل جعبه دستمال کاغذی (+ عکس) 7
اخراج یک ایرانی از اسرائیل به دلیل جعبه دستمال کاغذی (+ عکس) 8
اخراج یک ایرانی از اسرائیل به دلیل جعبه دستمال کاغذی (+ عکس) 9