پنج‌شنبه 14 تیر 1403

ادعاهای جلیلی درباره برجام، حمله به سفارت، واکسن کرونا، FATF و...

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ادعاهای جلیلی درباره برجام، حمله به سفارت، واکسن کرونا، FATF و...

سعید جلیلی گفت: اگر دولتی معتقد باشد که 8 درصد رشد روی حساب و کتاب نوشته شده، موفق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش آخر سخنان خود در اولین مناظره انتخابات مرحله دوم درباره اف ای تی اف و... سخنانی ایراد کرد.

اهم سخنان وی را به نقل از شرق در ادامه می خوانید؛

*ما می‌خواهیم رییس‌جمهور شویم. قبلا باید می‌فهمیدید و می‌دانستید که چه کنید. ما هزاران ساعت با کارشناسان صحبت کردیم. برنامه من در کشاورزی، اقتصاد،‌نقدینگی، سیاست خارجی و... مشخص است. شما باید به جمع‌بندی رسیده باشید.

*در دولت قبل مشکل این بود که همه‌ش می‌گفتند می‌خواهیم بررسی کنیم.

*در اف ای تی اف و برجام باید طلبکار باشیم. این طور نیست که بنشینیم و خودمان را منحصر کنیم. اگر می‌گویند ما متعهد نمی‌شویم، نباید رو به قبله بایستیم. اگر نمی‌شود نفت فروخت باید راه‌ها را پیدا کنیم.

*برنامه ما در سیاست خارجی همین است که نباید معطل 3 قدرت شد. 200 کشور وجود دارد. باید اقتصاد ایران جانمایی شود. باید روز به روز فرصت‌های کشور را کشف کنیم. هر سفارت یک سکوی اقتصادی شود.

*شهید رییسی رفت پاکستان. 70 میلیارد دلار واردات دارند که حداقل می‌توانیم در 16 میلیارد دلار آن سهیم باشیم.

*منافع ملت را باید با قدرت و قوت دنبال کرد.

*اگر 6 قطع‌نامه داریم 3 تای آن زمان آقای لاریجانی بوده و آقای ظریف سفیر در سازمان ملل بوده است. بررسی کنید و ببینید در این مسیر چه کردند که طرف مقابل به طمع قطعنامه بیفتد.

*8 سال رشد صفر و منفی داشتیم و حاصلش این شد.

*ما می‌گوییم باید حرکت کرد که فشار از روی مردم برداشته شود. این که شما می‌گویید رشد 8 درصد نمی‌شود یعنی نمی‌خواهید کاری کنید.

*در بحث تحریم‌ها وقتی شروع شد، وقتی کمیته مقابله با تحریم را گذاشتیم مشکلات کمتر شد.

*از پایین‌ترین سطح و کارشناس و معاون آمدم بالا. 18 سال طول کشید تا من به جایگاه دبیری شورایعالی امنیت ملی شدم. در زمان من 18 میلیارد دلار با آمریکای لاتین قرارداد بسته شد.

*مردم متوجه می‌شوند چه کسی وعده الکی می‌دهد.

*اگر دولتی معتقد باشد که 8 درصد رشد روی حساب و کتاب نوشته شده، موفق می‌شود.

*ضعف را با ضعف نمی‌شود برطرف کرد، ضعف را با قدرت می‌شود برطرف کرد.

*همان شب و پیش از آتش زدن سفارت بیان کردند که جلیلی گفت این یک تهدید است.

*من در جلسه شورایعالی امنیت ملی گفتم که امشب باید به قضیه سفارت و حمله به سفارت توجه داشته باشید. هشدار دادم اما توجه نکردند.

*وقت انتخاب و تصمیم است. یک نگاه این است که در مورد برنامه و هدف و رشد 8 درصد و... بگویند نداریم و نمی‌شود. این نگاه کشور را عقب می‌اندازد. یک نگاه هم این است که قانون می‌گوید باید رشد 8 درصد داشته باشید. نگاه ما این است. با صدها ساعت جلسه و مشاوره با طیف‌های مختلف به جمع‌بندی رسیده‌ایم. ما یک جهان فرصت داریم و می‌توانیم جهش داشته باشیم. همه مردم را می‌توانیم مشارکت دهیم.

*ما این رویکرد را قبول نداریم که اگر روزی 700 نفر هم مردند اشکالی ندارد چون اف ای تی اف را امضا نکردیم پس واکسن هم نداریم.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1927331