پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

ادعای رسانه صهیونیستی درباره زمان امضای توافق آتش‌بس در غزه

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
ادعای رسانه صهیونیستی درباره زمان امضای توافق آتش‌بس در غزه

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: میانجیگران تایید کرده‌اند که توافق آتش‌بس و تبادل اسرا تا دهم مارس (20 اسفند) امضا خواهد شد.

درپی انتشار اخباری مبنی بر دستیابی به فرمول کلی برای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از امضای احتمالی این توافق تا پیش از ماه رمضان خبر داد.

این درحالی است که منابع مصری مطلع از روند مذاکرات درباره دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی از پاسخگویی مفصل به پیشنهادات و خطوط کلی ارائه شده خودداری می‌کند.

پیش از این آمریکا از توافق قریب‌الوقوع میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی خبر داده بود و منابع رسانه‌ای نیز جزئیاتی را از توافق در دست بررسی میان 2 طرف و میانجیگران منتشر کردند.

خبر مرتبط اسرائیل غافلگیر شد / انهدام تانک مرکاوای 4 توسط نیروهای مقاومت در غزه

انهدام یک تانک مرکاوای 4 با راکت ضدزره تاندوم در جنوب محله الزیتون در شهر غزه از جمله اقدامات نیروهای مقاومت فلسطین در 144 مین روز جنگ در غزه است.

یک منبع ارشد نزدیک به مذاکرات سه‌شنبه اعلام کرد حماس پیش‌نویس پیشنهادی برگرفته شده از مذاکرات پاریس درباره آتش‌بس در غزه دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

طبق اطلاعات درز یافته در رسانه‌ها، فرمول پیشنهادی شامل آزادی تمام اسرای صهیونیست زن، کودک (زیر 19 سال)، سالمند (بالای 50 سال) و بیماران؛ مجموعا 40 نفر در ازای آزادی 404 اسیر فلسطینی است.

همچنین گفته شده است که رژیم صهیونیستی متعهد خواهد شد افراد آزاد شده به دلیل اتهام قبلی، مجدد بازداشت نشوند.

در همین راستا، یک منبع مطلع نیز گفت که پیش‌نویس توافق پیشنهادی شامل توقف 40 روزه عملیات نظامی و تبادل اسرای فلسطینی با اسرای صهیونیستی به نسبت 10 به یک است.

این منبع افزود که بر اساس آتش‌بس پیشنهادی، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها در غزه بازسازی خواهند شد و روزانه 500 کامیون کمک رسانی به نوار غزه وارد می‌شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

ادعای رسانه صهیونیستی درباره زمان امضای توافق آتش‌بس در غزه 2