پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اراک میزبان رقابت‌های رشته کاتای دانشجویان علمی کاربردی کشور

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اراک میزبان رقابت‌های رشته کاتای دانشجویان علمی کاربردی کشور

اراک - رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی، از میزبانی این دانشگاه در رشته ورزش کاتای دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور خبر داد.

اراک - رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی، از میزبانی این دانشگاه در رشته ورزش کاتای دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور خبر داد.

مهدی رئوفی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور در رشته‌های مختلف ورزشی در سال جاری در استان‌های میزبان برگزار خواهد شد، که اراک میزبان ورزش رزمی کاتا است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود این رقابت‌ها به صورت مجازی همزمان با دهه فجر سال جاری برگزار شود، افزود: این دانشگاه در سال‌های 94 و 95 میزبان رشته فوتسال و سال 97 میزبان رشته والیبال و امسال نیز میزبان یک رشته رزمی است و با توجه به شرایط کرونا که برخی از فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود، این رشته ورزشی نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

اراک میزبان رقابت‌های رشته کاتای دانشجویان علمی کاربردی کشور

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی، خاطرنشان کرد: دانشجویان ورزشکار علاقمند به شرکت در این رقابت‌ها می‌توانند فیلم‌های خود را برای داوری به دبیرخانه دانشگاه بفرستند تا مورد داوری قرار بگیرد. البته پیش‌بینی می‌شود این رقابت‌ها در بهمن ماه همزمان با دهه فجر سال جاری برگزار شود.

رئوفی، اجرای اولین المپیاد مهارتی دانشجویان دانشگاهی علمی کاربردی، افتخار کسب چندین مقام کشوری (رتبه اول) قرآنی در بین دانشجویان کشور، کسب مقام اول تا سوم جشنواره رویش و جشنواره حرکت، کسب مقام سوم در مناظره دانشجویی کشوری و... راه بخشی از افتخارات این دانشگاه بر شمرد.

رئیس دانشگاه علمی کار بردی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مصوبه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با موضوع پژوهش و فناوری و دانشگاه علمی کار بردی گفت: آموزش‌های علمی کاربردی، آموزش‌های است که با هدف ارتقا و انتقال دانش کار، ایجاد مهارت‌ها، افزایش بهره وری، به هنگام کردن و ارتقای معلومات و تجارت شاغلان، رشد استعدادهای بارز و به فعلیت در آوردن استعدادهای نهفته برای تصدی مشاغل و حرف گوناگون انجام می‌شود تا توانایی افراد را برای انجام دادن کاری که به آنان محول می‌شود به سطح مطلوب برساند.

2418 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی مشغول مهارت آموزی هستند

وی بابیان اینکه هم اکنون بالغ بر 2 هزار و 418 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی مشغول مهارت آموزی هستند افزود: همچنین تا کنون بیش از 42 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

رئوفی خاطر نشان کرد: از 23 مرکز علمی کار بردی در استان مرکزی، 13 مرکز فعال هستند و 10 مرکز نیز غیر فعال شده است. در همین راستا نیز یک مرکز جدید توانبخشی در اراک ایجاد شده و فعالیت سه مرکز دیگر شامل مرکز شهرداری، اتاق اصناف استان مرکزی و شرکت زرین ساوه نیز در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی استان گام‌های خوبی در راستای تولید پوشش نانویی و ماسک‌های مخصوص 30 روزه در مقابل ویروس کرونا بر داشته است که استفاده از آنها به ویژه در مناطق پرتردد شیوع این بیماری پرخطر را تا حد بالای کاهش می‌دهد و در کاهش هزینه‌ها نیز نقش مؤثر دارد.