دوشنبه 16 مهر 1403

ارزش کالای قاچاق کشف شده در زنجان 43 درصد رشد یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارزش کالای قاچاق کشف شده در زنجان 43 درصد رشد یافت

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: میزان کالاهای قاچاق کشف شده در این استان به لحاظ ارزش ریالی طی چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 43 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سردار رحیم جهانبخش، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به اقدامات جدی پلیس برای مقابله و مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: میزان کالای قاچاق خارجی در شرایط فعلی به دلیل افزایش نرخ دلار با کاهش مواجه است.

وی یادآور شد: بالغ بر 110 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این مدت توسط پلیس زنجان کشف و در این رابطه 223 نفر قاچاقچی دستگیر و 95 دستگاه انواع خودرو نیز توقیف شد.

سردار جهانبخش ادامه داد: پلیس زنجان، پارسال (98) انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی 870 میلیارد ریال کشف کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (97) 49 درصد افزایش نشان می داد.

وی تصریح کرد: پارسال در این رابطه 901 نفر قاچاقچی کالا از سوی پلیس این استان دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی زنجان معرفی شدند که این نشان از عزم جدی پلیس در امر مبارزه با قاچاق کالا است.

سردار جهانبخش به قاچاق سوخت در زنجان اشاره کرد و افزود: در چهار ماهه نخست امسال میزان کشفیات قاچاق سوخت از سوی پلیس این استان، 51 درصد نسبت به مدت مشابه سال افزایش دارد که این حاصل تلاش شبانه روز عوامل این نیرو است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید براینکه معضل قاچاق کالا علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اولویت کاری پلیس است و این فرماندهی در مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست و پلیس با متهمان بی هیچ اغماضی و مطابق با قانون برخورد می کند.

*س_برچسب‌ها_س*