دوشنبه 18 تیر 1403

ارسال پیشنهاد روسیه درباره کوبا به سازمان ملل متحد و آمریکا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ارسال پیشنهاد روسیه درباره کوبا به سازمان ملل متحد و آمریکا

اقتصادنیوز: روسیه اعلام کرد که پیشنهادی را برای حذف کوبا از فهرست حامیان تروریسم به سازمان ملل متحد و آمریکا ارسال خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اساس پیش نویس بیانیه‌ای که در پایگاه خبری مجلس دومای روسیه منتشر شده، این کشور قرار است پیشنهادی را مبنی بر حذف کوبا از فهرست حامیان تروریسم به سازمان ملل متحد و ایالات متحده ارسال کند.

خبر مرتبط تحریم های جهنمی روسیه دامن چه کشوری را گرفت

اقتصادنیوز: اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا با اشاره به شکست تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه، تاکید کرد: غرب با اعمال تحریم‌ها علیه مسکو به خودش ضربه زده است.

در متن این پیش نویس آمده است: به عقیده نمایندگان دومای روسیه، قرار داشتن نام جمهوری کوبا در فهرست حامیان تروریسم، امری غیر منطقی، غیر قابل قبول و مغایر با واقعیت است.

نام کشور کوبا اولین بار در سال 1982 در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان توسط وزارت امور خارجه آمریکا به فهرست «کشورهای حامی تروریسم» اضافه شد.

ایالات متحده، کوبا را از فهرست کشورهای حامی تروریسم در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2015 حذف کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا در دولت دونالد ترامپ در ژانویه 2021 کوبا را بار دیگر به بهانه های مختلف از جمله پناه دادن به فراریان آمریکایی به فهرست حامیان مالی تروریسم بازگرداند؛ اقدامی که لطمه شدیدی به سرمایه‌گذاری خارجی در کوبا وارد کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا چندی قبل اعلام کرد که کشورش قصد ندارد کوبا را از فهرست کشورهای حامی مالی تروریسم خارج کند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ارسال پیشنهاد روسیه درباره کوبا به سازمان ملل متحد و آمریکا 2