یک‌شنبه 15 مهر 1403

از ارائه وام شهریه به تمام دانشجویان متقاضی تا پوشش 50 درصدی خوابگاه‌های دانشجویی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از ارائه وام شهریه به تمام دانشجویان متقاضی تا پوشش 50 درصدی خوابگاه‌های دانشجویی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. اقدامات وزارت علوم برای اجرای قانون جوانی جمعیت وزیر علوم تحقیقات و فناوری اقدامات این وزارت خانه...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

اقدامات وزارت علوم برای اجرای قانون جوانی جمعیت

وزیر علوم تحقیقات و فناوری اقدامات این وزارت خانه را برای اجرای قانون جوانی جمعیت تشریح کرد. محمد علی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص برنامه‌های وزارت علوم و اقدامات آن در حوزه جوانی جمعیت گفت: اولین کاری که در این مورد صورت گرفت تشکیل ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بود که رئیس موسسه جمعیت شناسی وابسته به وزارت علوم به عنوان دبیر این موسسه منصوب شد. خوشبختانه بند‌های قانونی که در قانون جوانی جمعیت و حکم‌هایی که مربوط به وزارت علوم است را احصا کردیم و مشخص شد باید هر بند را کدام واحد و یا صف در ستاد وزارت علوم انجام دهد، یا حتی اگر نیاز به شیوه نامه و مقررات جدیدی است چه کسی آن را تدوین کند. زلفی گل افزود: برای برخی از احکام بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده بود که معاونت فرهنگی وزارت علوم در حال جمع‌بندی و نهایی سازی آن است.

راه‌اندازی ورزش همبستگی دانشجویان کشور‌های اسلامی در صورت تامین بودجه

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از راه‌اندازی ورزش همبستگی کشور‌های اسلامی در صورت تامین بودجه خبر داد. هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: از بهمن ماه 98 که کرونا تعطیلی ایجاد کرد و الان نزدیک به بیش از دو سال از آن زمان گذشته، باید شانزدهمین المپیاد ورزشی را برگزار می‌کردیم؛ اما امروز دهمین المپیاد را برگزار می‌کنیم. وی افزود: حتی یونیورسیاد جهانی نیز از سوی کشور چین لغو شد؛ اما تا الان کشور ما توانسته کرونا را مدیریت کند و دانشگاه‌ها نیز باید خودشان را با شرایط جدید تطبیق می‌دادند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: باید دانشجویان را درگیر یک فضای پر نشاط می‌کردیم که ورزش و المپیاد‌های ورزشی این فرصت را ایجاد می‌کند و همچنین ما قصد نداشتیم که المپیاد‌های ورزشی را فقط در حوزه قهرمانی برگزار کنیم و باید و ورزش دانشجویی را عمومی کنیم.

امکان ارائه وام شهریه به تمام متقاضیان علمی کاربردی فراهم شد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: امکان اعطای بدون محدودیت وام شهریه به تمامی دانشجویان متقاضی دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم شد. سلیمان عباسی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این امکان برای دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم شده است.

برنامه صندوق رفاه برای پوشش 50 درصدی دانشجویان روزانه خوابگاهی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: هدف گذاری صندوق رفاه تحت پوشش قراردادن 50 درصدی دانشجویان روزانه دانشگاه‌ها است. مسعود گنجی گفت: با عنایت به اینکه هدف گذاری صندوق رفاه دانشجویان تحت پوشش قراردادن 50 درصدی دانشجویان روزانه دانشگاه‌ها است؛ بنابراین باید از نظر کیفی هم خوابگاه‌های دانشجویان از سطح قابل قبولی برخوردار باشند. وی با اشاره به آمار خوابگاه‌های کشور، گفت: تعداد خوابگاه‌های کشور 980 بلوک خوابگاهی با ظرفیت 202 هزار نفر و با متوسط پوشش خوابگاهی 37 درصد است. وی به ظرفیت‌های قوانین موجود در کشور اشاره کرد و گفت: ان شاء الله در آینده نزدیک شاهد نهضت خوابگاه سازی در کشور خواهیم بود.

ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشگاه الزهرا (س) / اسکان تعداد محدود دانشجویان با شرایط خاص

معاونت دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) اعلام کرد: ثبت‌نام اسکان تابستانی خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه آغاز شده و تا 20 تیرماه ادامه دارد.

معاونت دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در اطلاعیه‌ای شرایط اسکان تابستانی خوابگاه‌های این دانشگاه را اعلام کرد.

بر اساس مصوبه شورای اسکان دانشگاه و نظر به لزوم آماده سازی خوابگاه‌های دانشجویی جهت اسکان در سال تحصیلی 1402-1401، خوابگاه تابستان صرفا به تعداد محدودی از دانشجویان با شرایط اعلام شده تعلق می‌گیرد.

از ارائه وام شهریه به تمام دانشجویان متقاضی تا پوشش 50 درصدی خوابگاه‌های دانشجویی 2
از ارائه وام شهریه به تمام دانشجویان متقاضی تا پوشش 50 درصدی خوابگاه‌های دانشجویی 3
از ارائه وام شهریه به تمام دانشجویان متقاضی تا پوشش 50 درصدی خوابگاه‌های دانشجویی 4
از ارائه وام شهریه به تمام دانشجویان متقاضی تا پوشش 50 درصدی خوابگاه‌های دانشجویی 5
از ارائه وام شهریه به تمام دانشجویان متقاضی تا پوشش 50 درصدی خوابگاه‌های دانشجویی 6