دوشنبه 9 مهر 1403

از راه حل برای کاهش مشکلات بودجه تغذیه دانشگاه‌ها تا رفع مشکل اقامت دانشجویان خارجی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از راه حل برای کاهش مشکلات بودجه تغذیه دانشگاه‌ها تا رفع مشکل اقامت دانشجویان خارجی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. خبر خوش برای دانشجویان خارجی رییس سازمان امور دانشجویان...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

خبر خوش برای دانشجویان خارجی

رییس سازمان امور دانشجویان از رفع بخش عمده‌ای از مشکلات دانشجویان در خصوص ثبت تلفن همراه، امور کنسولی و خروج مراجعت و اقامت دانشجویان بین المللی طی روز‌های آینده خبر داد. هاشم داداش پور گفت: با اقداماتی که در روز‌های آتی صورت خواهد گرفت بخش عمده‌ای از مشکلات دانشجویان در خصوص ثبت تلفن همراه، امور کنسولی و خروج مراجعت و اقامت دانشجویان بین المللی حل خواهد شد. رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: با راه‌اندازی و تقویت سامانه‌های آموزش مجازی زبان فارسی، متقاضیان تحصیل در ایران خواهند توانست قبل از ورود به ایران دوره‌های آموزش مجازی زبان فارسی را بگذرانند و برای ورود به دانشگاه آماده شوند. داداش پور همچنین در ملاقات با گروه دانشجویان ونزوئلا اظهار داشت: در راستای توافقات بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا، اولین گروه از دانشجویان ونزوئلایی برای گذراندن دوره آموزش زبان فارسی و تحصیل در دانشگاه‌های ایران وارد ایران شده‌اند.

راه حل وزیر علوم برای کاهش مشکلات بودجه تغذیه دانشگاه‌ها

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد دادیم که هزینه اجتناب ناپذیر دانشگاه‌ها را تقبل کنند. زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص مشکلات بودجه تغذیه دانشگاه‌ها و درخواست دانشگاه‌ها برای حل این مشکلات گفت: هیچ بودجه‌ای دست وزارت علوم نیست و اعتبارات دست سازمان برنامه و بودجه است. وی افزود: در دوره کرونا که دانشگاه‌ها غیر حضوری شد، هزینه تغذیه و ایاب و ذهاب وجود نداشت و این مبلغ از بودجه دانشگاه‌ها کسر شد. زلفی گل اضافه کرد:، چون این هزینه در بودجه دانشگاه‌ها نبود دانشگاه‌ها با مشکل رو برو شدند و تلاش هم شد که این کسری‌ها جبران شود، اما نشد. وی ادامه داد: با سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستیم که هزینه‌های اجتناب دانشگاه‌ها را متقبل شوند و تامین کنند.

برگزاری اولین جشنواره هنری سرای دانش

سازمان امور دانشجویان اولین دوره جشنواره سرای دانش را با هدف معرفی جاذبه‌های تحصیلی در جمهوری اسلامی ایران را برگزار می‌کند. سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری به منظور حمایت از تولید محتوای فاخر و ماندگار درباره جاذبه‌های تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و مستندسازی تجربه زندگی و تحصیل دانشجویان بین‌المللی در ایران و همچنین در راستای کشف استعداد‌ها و نمایش آثار ارزشمند در این حوزه، اولین دوره جشنواره سرای دانش را با هدف معرفی جاذبه‌های تحصیلی در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند؛ بنابراین گزارش گفتمان‌سازی و افزایش آشنایی دانشجویان بین‌المللی با جاذبه‌های تحصیلی و ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در عین یادآوری ضرورت افزایش هدفمند جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران از مهمترین اهداف این جشنواره علمی فرهنگی خواهد بود.

فراخوان شرکت در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران اعلام شد

روند انتخابات سالانه نمایندگان مدیران مسئول نشریات در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران با صدور فراخوانی از سوی اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران آغاز شد. اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران برای جلب همکاری فعالان نشریات دانشگاه تهران جهت عضویت در هیأت نظارت بر انتخابات سالانه نمایندگان مدیران مسئول نشریات، فراخوان داد.

در این فراخوان آمده است: با توجه به برگزاری انتخابات سالانه نمایندگان مدیران مسئول نشریات در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی، از اصحاب نشریات برای عضویت در هیأت نظارت بر انتخابات دعوت به همکاری می‌شود. مسئولیت نظارت کامل بر روند این انتخابات از ابتدا تا انتها اعم از ثبت‌نام کاندیداها، اعلام نتایج نهایی انتخابات، رسیدگی به تخلفات و شکایات و تنظیم صورتجلسه نهایی انتخابات برعهده هیأت نظارت بر انتخابات است.

از راه حل برای کاهش مشکلات بودجه تغذیه دانشگاه‌ها تا رفع مشکل اقامت دانشجویان خارجی 2
از راه حل برای کاهش مشکلات بودجه تغذیه دانشگاه‌ها تا رفع مشکل اقامت دانشجویان خارجی 3
از راه حل برای کاهش مشکلات بودجه تغذیه دانشگاه‌ها تا رفع مشکل اقامت دانشجویان خارجی 4
از راه حل برای کاهش مشکلات بودجه تغذیه دانشگاه‌ها تا رفع مشکل اقامت دانشجویان خارجی 5