دوشنبه 11 تیر 1403

از سرگیری دوره آمورزشی بورسیه ورزشی ستاره‌های المپیک

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
از سرگیری دوره آمورزشی بورسیه ورزشی ستاره‌های المپیک

تهران - ایرنا - مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک از برگزاری پنجمین دوره آموزشی بورسیه ورزشی امیدها و ستاره‌های آکادمی ملی المپیک به شیوه مجازی خبر داد و گفت: این طرح که از سال گذشته آغاز شده است امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی در حال برگزاری است.

«محمدرضا اویسی» در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی با حضور 31 دختر و 31 پسر نخبه ورزشکار و در قالب 2 گروه از صبح امروز یکشنبه و به صورت هم‌زمان در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

وی افزود: دختران و پسران نوجوانان منتخب و معرفی شده از 11 فدراسیون ورزشی بسکتبال، هندبال، تیراندازی، تنیس روی میز، ژیمناستیک، وزنه برداری، دوچرخه سواری، تنیس، کشتی، بوکس و دوومیدانی هستند که در سال گذشته در سه دوره سه روزه (مجموع 9 روز) در آکادمی ملی المپیک حضور داشتند و طی امروز و فردا در کارگاه هایی غیر حضوری در حال برگزاری است.

مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک اظهار داشت: در این کارگاه اصول درباره کلی پیشگیری از آسیب های ورزشی، تغذیه مناسب ورزشی قبل، حین و بعد از تمرین، از جنبش المپیک چه می دانید؟ شاخص‌های آمادگی جسمانی برای نوجوانان، مروری بر نتایج آزمون‌های آمادگی جسمانی، نتیجه گرایی، تکلیف گرایی 2 (شیوه تفکر و رفتار) و ماساژ ورزشی قبل، حین و پس از مسابقه توسط مدرسان تدریس می‌شود.

اویسی گفت: طرح بورسیه ورزشی آکادمی ملی المپیک در قالب طرح امیدها و ستاره ها، برنامه راهبردی آکادمی ملی المپیک و ضرورت توسعه توانمندی‌های نوجوانان و جوانان نخبه ورزشی کشور است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری پیگیری می‌شود.

اجرای طرح عملیاتی بورسیه ورزشی جوانان در 2 سطح امیدها (نوجوانانی که امکان شرکت در بازی‌های المپیک جوانان 2022 را دارند) و ستاره‌های المپیک (ورزشکاران ملی‌پوش نخبه دارای سوابق قهرمان) مردادماه سال گذشته به طور رسمی آغاز شد که هدف از برگزاری این طرح، امید به موفقیت در المپیک 2022 جوانان و برافراشته شدن پرچم ایران در این رویداد است.

پیش‌تر «رضا قراخانلو» رییس آکادمی ملی المپیک گفته بود: برای هر یک از ورزشکارانی که در طرح بورسیه آکادمی پذیرفته شوند، پرونده‌ای در خصوص شاخص‌های مورد نظر شورای بورسیه تشکیل و اطلاعات ورزشکاران در بدو ورود و همچنین در پایان طرح ثبت شده و به فدراسیون مربوطه ارائه خواهد شد. خدماتی که در قالب این طرح به بورسیه‌ها ارائه می شود به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با شرایط سنی، مراحل رشد، ویژگی‌های روانی و وضعیت تحصیلی نوجوانان و جوانان تطابق داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*