جمعه 30 شهریور 1403

از قوانین جدید مهمانی و انتقال دانشجویان تا رفع موانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از قوانین جدید مهمانی و انتقال دانشجویان تا رفع موانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. آیین نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان ابلاغ شد معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

آیین نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان ابلاغ شد

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: آیین‌نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است. اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه آیین‌نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی - غیردولتی، پژوهشی و فناوری ابلاغ شده است، گفت: تمامی امور میهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی نزدیک به محل سکونت خانواده، با رعایت ضوابط آموزشی و احراز شرایط مندرج در آیین‌نامه بوده و منوط به موافقت موسسات مبدا و مقصد است. ارژنگ درخصوص شرایط میهمانی موقت دانشجویان اظهار کرد: در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در موسسه مبدا با میانگین کل حداقل 14 گذرانده و دارای یکی از شرایط خاص مندرج در آیین‌نامه باشد، می‌تواند تقاضای حداکثر دو نیم‌سال میهمانی را از طریق سامانه داشته باشد. وی افزود: دانشجویان متقاضی میهمانی باید درخواست خود را از نیمه دوم فروردین ماه هر سال صرفا در بازه زمانی تعیین شده از سوی سازمان امور دانشجویان برای دو نیمسال «نیمسال اول و دوم تحصیلی بعد» در سامانه ثبت نمایند.

موانع مشارکت دانشجویان در برگزاری کرسی‌های آزادندیشی رفع می‌شود

دومین جلسه کارگروه مشورتی بازبینی و اصلاح آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شد و بر نقش تسهیل‌گری آیین‌نامه و لزوم رفع موانع مشارکت فعال دانشجویان در برگزاری کرسی‌های آزادندیشی تاکید شد. جلسه دوم «کارگروه مشورتی بازبینی و اصلاح آیین‌نامه تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی» با حضور مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان و دانشجویان دانشگاه‌های منتخب تهران، برگزار شد. در این جلسه مفاد آیین‌نامه مذکور بر اساس پیشنهاد‌های ارائه‌شده در جلسه قبل مورد بررسی قرار گرفت و اعضا نظرات خود را در خصوص جزئیات پیش‌نویس تهیه‌شده ارائه کردند. توجه به نقش تسهیل‌گری آیین‌نامه و لزوم رفع موانع مشارکت فعال دانشجویان در برگزاری کرسی‌های آزادندیشی، از مهترین مواردی بود که در جلسه مذکور، مورد تأکید قرار گرفت.

 

دانشگاه تهران کاندیدای دریافت نشان دانشگاه بدون دخانیات

مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه بدون دخانیات در ایران، از سوی سازمان جهانی بهداشت کاندیدای دریافت نشان دانشگاه بدون دخانیات شده است. زهره عزیزی، مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در راستای مسئولیت اجتماعی خود و حرکت به سوی دانشگاه سبز، به سمت برنامه دانشگاه بدون دخانیات رفته است. وی با یادآوری اینکه سالانه حدود 7.5 میلیون نفر جان خود را بخاطر مصرف دخانیات از دست می‌دهند که 1.2 میلیون از این مرگ‌ها به واسطه مصرف دود دست دوم و به عبارتی استعمال غیرمستقیم است، خاطرنشان کرد:، اما متأسفانه نگاه سیاستگذاران به مسئله استعمال دخانیات مانند نگاه به مواد مخدر نیست و استعمال سیگار به سرعت در حال رواج است بنابراین ما باید برای حفظ سلامت جامعه فکری انجام دهیم.

فراخوان ثبت نام انتخابات سراسری شورا‌های مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علامه

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی فراخوان و شیوه نامه ثبت نام هفتمین دوره انتخابات سراسری شورا‌های مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی را منتشر کرد. بر اساس این فراخوان، فرآیند ثبت نام هفتمین دوره انتخابات سراسری شورا‌های مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه از 9 تا 20 خردادماه سال جاری طبق زمان بندی اعلامی، به صورت مجازی از طریق سامانه نگارستان به نشانی https://negarestan.atu.ac.ir انجام می‌ش

از قوانین جدید مهمانی و انتقال دانشجویان تا رفع موانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی 2
از قوانین جدید مهمانی و انتقال دانشجویان تا رفع موانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی 3
از قوانین جدید مهمانی و انتقال دانشجویان تا رفع موانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی 4