دوشنبه 16 مهر 1403

از ممنوعیت برگزاری نمایشگاه در تهران تا تداوم آسیب های اجتماعی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
از ممنوعیت برگزاری نمایشگاه در تهران تا تداوم آسیب های اجتماعی

اعضای شورای شهر در جلسه امروز ممنوعیت برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی را ممنوع و نسبت به وجود آسیب های اجتماعی در شهر به ویژه در محله هرندی تذکر دادند.

اعضای شورای شهر در جلسه امروز ممنوعیت برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی را ممنوع و نسبت به وجود آسیب های اجتماعی در شهر به ویژه در محله هرندی تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه صبح امروز شورای شهر با حضور اکثریت اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه به مناسبت روز پرستار، از تعدادی از پرستاران که در جلسه شورا حضور یافته بودند، تقدیر شد.

سپس مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در نطق پیش از دستور خود، نسبت به مشکلات مختلف موجود در منطقه 18 تهران تذکر داد.

وی نسبت به نبود فضای سبز کافی، خاموشی معابر، وجود بافت فرسوده گسترده در این منطقه، شن چاله‌ای مجاور رودخانه کن به وسعت 291 هکتار و عدم تکمیل بزرگراه شهید بروجردی انتقاد کرد.

سپس مهدی بابایی طی تذکری عملکرد شهرداری را در تعارض با قوانین دانست و نسبت به واریز وجوه درآمدی مشخص شده شهرداری به حساب سازمان آتش نشانی تذکر داد.

هرچند که در حاشیه تذکر بابایی، برخی اعضای شورا بدون توجه به تذکر در حال گفتگو با یکدیگر بودند که در این راستا نیز مهدی پیرهادی و نرجس سلیمانی دو عضو شورای شهر، مشغول بررسی نامه‌ای و گفتگو درباره آن بودند.

سپس جعفر شربیانی نسبت به رفع شکلات منطقه 13 ازجمله عدم تعیین وضعیت پادگان صاصد، کمبود فضای سبز و غیره تذکر داد.

در ادامه نیز ناصر امانی در تذکری نسبت به آسیب‌های محله هرندی تذکر داد.

وی در این زمینه گفت: علارغم تلاش‌ها در این محله، هیچ اثری از بهبود آسیب‌های اجتماعی در این منطقه دیده نشده است.

وی با مطرح کردن تذکری نسبت به سازمان ورزش نیز گفت: این سازمان هزار نفر پرسنل دارد که برخی پرسنل آنکه با شرکت دیگری غیر از سازمان قرارداد دارد، از مزایای دیگر پرسنل برخوردار نیستند و از سوی دیگر حقوق آنها 5 میلیون تومان کم‌تر از افراد دارای قرارداد مستقیم با سازمان ورزش شهرداری هستند.

انتصاب رئیس سازمان ورزش جای سوال است

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر گفت: حتی انتصاب رئیس سازمان ورزش نیز جای سوال بود که هنوز نیز پاسخی دریافت نکرده‌ایم لذا از آقای فروزنده معاونت مالی شهرداری درخواست داریم نسبت به برخی انتصابات پاسخ گو باشند.

در خلال این جلسه شورای شهر نرجس سلیمانی چندین بار نامه‌ای را با برخی اعضای شورا ازجمله پرویز سروری، پیرهادی و غیره بررسی و درباره جزئیات آن گفتگو کردند.

همچنین همزمان با بررسی اولین دستور شورا درباره برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی در تهران، پرویز سروری، محمد آخوندی، میثم مظفر، مهدی اقراریان و تعدادی دیگر از اعضای شورا گرد هم آمده و موضوعاتی را بررسی می‌کردند.

برگزاری نمایشگاه در تهران ممنوع شد

در ادامه یک فوریت طرح ممانعت از برگزاری نمایشگاه در شورا بررسی شد. در این راستا جعفر تشکری هاشمی در توضیح این طرح گفت: شهرداری تهران موظف است با همکاری پلیس و دیگر دستگاه‌ها، از ابتدای سال 1401 از برگزاری هرگونه نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر تهران واقع در خیابان سئول خودداری کرده و تمامی نمایشگاه‌ها را به محل شهر آفتاب انتقال دهد.

سپس پرویز سروری در موافقت با این طرح گفت: با توجه به پیش رو داشتن نمایشگاه کتاب، تصویب این طرح جدی است.

در نهایت این طرح با موافقت تمامی اعضای شورا تصویب شد.