جمعه 28 اردیبهشت 1403

اسب دوانی

اسب دوانی

خبرگزاری تسنیم

سرپرست دبیری فدراسیون سوارکاری گفت: رویدادهای مختلفی توسط کمیته‌های تخصصی برنامه‌ریزی شده که با جدیت در پایتخت و اقصی نقاط کشور در حال برگزاری است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: شب عید، مردم سراسر شب بیدارند و شب با شیپور و سرنا زدن و نقاره کوفتن می گذرد و دکان ها و بازار و قهوه خانه ها با شمع ها نورانی می‌شود. در میدان‌ها هم پای‌کوبی و دست‌افشانی می‌کنند. نمایش‌های گوناگون ترتیب می‌دهند. تخم مرغ قرمز می‌خورند و به هم عیدی می‌دهند و دست هم را می‌بوسند. در این روز بازار بسته است و هیچ داد و ستد نمی‌کنند و سه روز متوالی جشن می‌گیرند....

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتمادآنلاین، اینفویی با سوژه تعطیلات عید فطر در کشورهای مسلمان جهان منتشر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایران عید فطر را دو روز تعطیل اعلام کرده و هر یک از شهرهای ایران آداب خاصی را برای این عید در نظر گرفته اند اما مهم ترین کاری که در این روز انجام می دهند، خواندن نماز عید فطر، کمک به ایتام، نذری دادن، پرداخت زکات فطریه و زیارت اهل قبور است.

وب‌گاه ورزش سه

در یک مسابقه اسب‌دوانی در منطقه مرسی‌ساید انگلیس، حادثه‌ای تلخ رخ داد که خشم و اعتراض حامیان حقوق حیوانات را به همراه داشت.

خبرگزاری تسنیم

در یک مسابقه اسب‌دوانی در منطقه مرسی‌ساید انگلیس، حادثه‌ای تلخ رخ داد که خشم و اعتراض حامیان حقوق حیوانات را به همراه داشت.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - هفته چهارم بیست و نهمین دوره رقابت‌های اسب دوانی کورس بهاره کشور روز جمعه با حضور 45 چابک‌سوار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهر یزد برگزار شد.

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - بیست و نهمین دوره رقابت های اسب دوانی کورس بهاره کشور روز جمعه با حضور 44 چابک سوار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهر یزد آغاز شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مسافران نوروزی عزیز و همسفران همه ایام، این نامه را برای شما مینویسم، نامه ای که قبل از نمود یا نشانه در نشانه برای تماشا، با زبان رمز و نماد، با درونمایه فرهنگ وهویت و بازتابش این دو، نگاشته شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

مسابقات اسب دوانی کشور پس از برگزاری هشت هفته شنبه 20 اسفند به کار خود در اهواز پایان داد.

وب‌گاه ورزش سه

هفته پایانی مسابقات اسب دوانی کشوری به میزبانی استان خوزستان در اهواز با استقبال بسیار خوب علاقه مندان به پایان رسید.

خبرگزاری مهر

گرگان - توقف طرح گردشگری آشوراده، با وجود حداکثر نرمش مدیران ارشد گلستان برابر برخی رویکردهای غلط در قبال این جزیره، مصداق کوتاهی در اجرای دستور رئیس جمهور برای رونق گردشگری است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اینجا اما می خواهیم درباره سفر لاکچری به استانبول بگوییم، پس بهتره بلیط بیزینس کلاس را از علی بابا بخرید، چمدانتان را ببندید تا سفری کوتاه به استانبول داشته باشیم.

وب‌گاه فرارو

واژه اسب که در اوستا آمده‌است، خود یک واژه، از دوره پیش از تاریخ و به احتمال زیاد مادی است، و در پارسی باستان (asa) بوده و در سانسکریت (acva) آمده‌است؛ و بسیاری از نام‌های اساطیری در متون کهن از این واژه گرفته شده‌است، به مانند: «اسپریس» به معنی میدان اسب دوانی و «اسپست» به معنای یونجه که با تلفظی متفاوت به برخی زبان‌های دیگر منتقل شده‌است.

وب‌گاه خبر آنلاین

اسب‌ها به اندازه‌ای قوی هستند که می‌توانند تا سه برابر وزن خود را بکشند و بیش از 400 پوند وزن را حمل کنند، با نیرویی بیش از 500 پوند بر اینچ مربع گاز بگیرند و آنقدر لگد بزنند که یک انسان را بکشند؛ برخی از نژادهای اسب قوی تر از سایر نژادها هستند، اما اکثر آنها می توانند بارهای زیادی را بکشند و حمل کنند.