پنج‌شنبه 12 مهر 1403

استاد دانشگاه چین: اندیشه های امام (ره) الهام بخش جنبش های بین المللی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاد دانشگاه چین: اندیشه های امام (ره) الهام بخش جنبش های بین المللی است

پکن - ایرنا - رییس مرکز ایران شناسی دانشگاه «چونگ چینگ» چین گفت: جنبش بین المللی احیای اسلام، عصاره نظریه خود مانند مخالفت با نظم اجتماعی نابرابر، احیای اسلام و دستیابی به وحدت و اتحاد مسلمانان را از اندیشه های امام خمینی (ره) گرفته است.

به گزارش ایرنا «جی کی یون» روز چهارشنبه در آیین مجازی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در پکن که با همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در چین برگزار شد گفت: ارزش های اخلاقی و معنوی امام خمینی (ره) «بازگشت به قدیم و محافظه کاری» نبود بلکه پاسخی به انحطاط و فساد فکری جامعه وقت ایران به دلیل تهاجم و فرسایش فرهنگ غربی در دوره پهلوی بود.

وی «تحقق احیاگری اسلامی، وحدت مسلمین، احیای درخشان اسلام، ایجاد حکومت ولایت فقیه و صدور و ترویج انقلاب اسلامی با مدل ایرانی» را از آرمان های حضرت امام (ره) عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) یک «رهبر کاریزماتیک، اهل تقوی و اخلاص، دارای دانش گسترده، اخلاق شریف، اراده قوی، زندگی ساده و قدرت و شجاعت» بود.

استاد دانشکده تاریخ و فرهنگ دانشگاه جنوب غرب چین با بیان اینکه اندیشه دینی امام خمینی (ره) بخش مهمی از «احیای اسلامی» است و مسلمانان را به اتحاد دعوت می کرد اعلام کرد حضرت امام با نظام نابرابر بین المللی ظلم، ستم و استکبار، امپریالیسم، فئودالیسم، هژمونیسم و استعمار مخالف بود و به دنبال ایجاد برابری در جامعه بود و مسلمانان را به مشارکت در مبارزه با ظلم و ستم فرا می خواند و مردم را بیدار می کرد.

عضو انجمن دوستی چین و ایران با بیان اینکه اجتماعی بودن امام خمینی (ره) تاثیر مثبتی در هدایت دانشجویان و جوانان برای پرورش ارزش های صحیح و سبک زندگی داشت اظهار کرد ایده استقلال و مفهوم عدم ترس از متجاوز و اهمیت مثبت آن در اندیشه های امام (ره) کاملا مشهود است.

جی اندیشه های دینی، فلسفی و اجتماعی امام خمینی (ره) را راهنمای نظری و مبانی فکری برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی اساسا اندیشه امام خمینی (ره) را عملی کرد و ساخت کشور جدید را به ظهور رساند.

عضو دائمی انجمن خاورمیانه و چین با اشاره به اینکه اسلام شیعی از نظر عقیدتی و سازماندهی در بین ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار است گفت: سیستم پیروی از مراجع شیعه باعث شد علمای بزرگ در جامعه ایران جذابیت قوی پیدا کنند و مساجد هم برای بسیج کردن مردم فضای مطلوب ایجاد کردند.

وی افزود: جذابیت و رهبری فوق العاده شخصیت امام خمینی (ره) و برخورداری از شاگردان انقلابی از جمله ظرفیت های بزرگ امام (ره) برای انقلاب بود.

*س_برچسب‌ها_س*