یک‌شنبه 8 مهر 1403

استاندار: امسال 2 هزار تخت بیمارستانی در تهران به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: امسال 2 هزار تخت بیمارستانی در تهران به بهره‌برداری می‌رسد

تهران - ایرنا - استاندار تهران گفت: امسال 2 هزار تخت بیمارستانی در شهرستان های این استان از جمله قدس، ملارد، ری و تهران به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه مشترک مدیران و معاونین استانداری و اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک بیمارستان دولتی به نام مرکز قلب شریعتی ساخته شده است و نه تنها در تهران بلکه در شهرستان های آن بیمارستان دولتی احداث نشده است که امسال شاهد بهره برداری ها در این زمینه خواهیم بود.

وی بیان داشت: در سرانه تخت بیمارستان نیز در سطح کشور جایگاه دوم هستیم یعنی نصف متوسط کشوری هستیم اگر به ازای هر هزار نفر در کشور 2.1 تخت بیمارستانی است دراستان تهران به ازای هر هزار نفر یک تخت وجود دارد.

محسنی بندپی گفت: مراکز بهدشت و درمان، پایگاه های سلامت و اورژانس نیز نسبت به سرانه جمعیتی در تهران کم است.

وی با بیان اینکه سرریز آسیب‌های اجتماعی کشور در این استان است گفت: جمعیت از شهرهای دیگر کشور وارد استان تهران شده و بعضی از افراد روزها با خودروهایشان کار می کنند و شب ها در آن می خوابند.

وی افزود: بحث ماشین خواب ها، کودکان کار، معتادان و سایر موارد اجتماعی سرریز آسیب های اجتماعی از دیگر استان هاست و تنها بومی این استان نیست از این رو باید تدابیری اندیشیده شود تا این افراد به استان های بومی خودشان بازگردند.

استاندار تهران با بیان اینکه سالانه حدود 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می شود گفت: این افزایش جمعیت متناسب با امکانات استان نیست از این رو شاخص های این استان در حوزه های مختلف نسبت به کشور و استان های دیگر دارای عقب ماندگی است.

وی با بیان اینکه مشکلات استان تهران در هشت چالش مورد بررسی قرار گرفته است گفت: چالش محیط زیست، وضعیت آب و هوا، آب، پسماند، بافت فرسوده، کمبود مدارس، اتباع و آسیب های اجتماعی است.

محسنی بندپی افزود: استان تهران بعد از استان سیستان و بلوچستان، دومین استان محروم از نظر منابع آبی هستیم ضمن اینکه آب و فاضلاب به منظور پالایش و تصفیه آب اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به نوسازی مدارس گفت: در تهران و شهرستان های آن نیز با کمبود مدارس مواجه هستیم به گونه ای که استاندارد هر کلاس 23 نفراست که این رقم در شهرستان های استان به 33 نفر و در شهر تهران 34 نفر است.

استاندار تهران بیان داشت: همچنین 400 محله فرسوده در تهران هستیم که نیاز به بازسازی دارد و یکی از مسائل مهم بحرانی است که در باید نسبت به زلزله مقاوم سازی شود.

به گفته وی، نیاز به تقویت ساختار انتظامی شهر تهران و شهرستان های آن داریم تا 22 منطقه تهران 44 کلانتری جدید احداث کنیم و در شهرستان های آن نیز پیگیری می کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*