سه‌شنبه 10 مهر 1403

استاندار: تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی گفت: تکمیل زنجیره تولید در محصولات کشاورزی مورد توجه جدی مسوولان مرتبط در استان قرار گیرد.

اقبال عباسی روز یکشنبه در دیدار از طرح‌های جهاد کشاورزی با حضور اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد: فرآوری محصولات بخش کشاورزی این استان به همراه تکمیل زنجیره تولید، از برنامه‌های اولویت‌دار دولت تدبیر و امید به‌شمار می‌رود.

وی افزود: جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی دارد.

عباسی تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان باید برنامه‌های عملیاتی و اجرایی خود در حوزه فرآوری، تکمیل زنجیره تولید و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در محصولات کشاورزی را در دستورکار قرار دهد.

وی یادآور شد: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید" نامگذاری شده توجه به تمامی حوزه‌ها و بخش‌های تولید ضروری است.

به گزارش ایرنا، استاندار و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری از طرح‌های جهاد کشاورزی استان مانند مزرعه نمونه کشوری 12 هکتاری گل‌محمدی چلیچه شهرستان فارسان، مزرعه 58 هکتاری سیب‌زمینی و چغندرقند روستای خوی شهرستان شهرکرد و تعدادی دیگر از طرح‌های کشاورزی این استان دیدن کردند.

سالانه یک میلیون و 500هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*