یک‌شنبه 15 مهر 1403

استاندار زنجان: استقبال مناسبی از شهرک آی تی زنجان نشده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: استقبال مناسبی از شهرک آی تی زنجان نشده است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: استقبال چندانی از شهرک آی تی زنجان نشده است و تاکنون 2 شرکت متقاضی سرمایه‌گذاری در این شهرک شده‌اند.

فتح الله حقیقی، روز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و صاحبان کسب و کار در حوزه آی سی تی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، به تلاش های انجام شده در جهت راه اندازی و افتتاح شهرک آی تی زنجان اشاره کرد و افزود: همچنان تلاش‌ها برای فراهم کردن بستر برای حضور شرکتها در این شهرک انجام می شود و اگر علاقه‌مندان به این حوزه، دیدگاه و نظر جدیدی دارند از آن استقبال می‌کنیم.

وی به توانمندی های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: با بخش خصوصی، جلساتی به صورت تخصصی برگزار شده و این بخش برای ما گشایش های خیلی خوبی را داشته است.

حقیقی تاکید کرد: اینکه نگذاشتیم واحدهای تولیدی تعطیل شوند و تعدادی از واحدهای تعطیل شده را نیز به چرخه تولید بازگرداندیم بخش اعظم این کار از طریق گفت و گو با بخش خصوصی مسیر شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط مساوی، صد درصد اولویت با شرکت های بومی است، اظهار داشت: اگر چنانچه اجحافی صورت گرفته، بی تردید رسیدگی می کنیم.

استاندار زنجان در خصوص ارایه تسهیلات نیز گفت: با 12 بانک کشور پنج هزار میلیارد تومان را نهایی کردیم که چهار هزار میلیارد تومان آن برای پروژه های مشخص پیش بینی شده و برای یک هزار میلیارد تومان مابقی اگر طرحی ارایه شود این رقم نیز اختصاص خواهد یافت.

حقیقی به مهاجرت نخبگان زنجان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع یک بعدی نبوده بلکه چند بعدی است، افزود: چطور ممکن است استان زنجان جذابیت برای سرمایه‌گذار نداشته باشد اما رتبه سوم کشوری را در بهبود فضای کسب و کار و رتبه نخست را در سرمایه گذاری بخش خصوصی کسب کند.

*س_برچسب‌ها_س*