سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار زنجان: همه باید به لوازم وحدت تن بدهیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: همه باید به لوازم وحدت تن بدهیم

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: در شرایط کنونی همه باید به لوازم وحدت تن بدهیم و تلاش کنیم تا ذهن مردم نگران نشود.

فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: لازم است با اتحاد، برنامه و نقشه راه امور را پیش ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: استان زنجان در زمینه مختلف حوزه کشاورزی رتبه های برتر کشور دارد و از آن جمله می توان به کاداستر اراضی در این استان اشاره کرد که زنجان در این زمینه در کشور پیشرو است.

حقیقی از افتتاح فاز نخست پروژه پرورش دام سبک 60 هزار رأسی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در استان در خصوص مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در طرح غربالگری این بیماری که به صورت پایلوت در این استان انجام شد از حدود 21 هزار نفر تست گرفته شد و تجربه زنجان در این خصوص از سوی نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا زمانیکه واکسن بیماری کرونا پیدا نشود، این بیماری را نباید تمام شده تلقی کرد، اظهار داشت: تا فاصله اجتماعی رعایت نشود، تضمینی برای مهار ویروس کرونا وجود نخواهد داشت.

حقیقی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تنها را ه فائق آمدن به بیماری کرونا در این شرایط دانست و گفت: تا کنون از تخت های آماده شده برای بستری بیماران کرونا در استان، حدود 30 درصد اشغال شده است و در تلاش هستیم تا 80 تخت آی سی یو جدید را نیز در مراکز بیمارستانی استان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در بازگشایی مراکز نباید احساسی تصمیم گرفت، تصریح کرد: بازگشایی مهد کودک ها در استان نیازمند تایید مرکز بهداشت و نیز تعهد مدیران مهدها برای رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت جذب منابع ملی از سوی مدیران دستگاههای اجرایی برای اجرای طرح ها تاکید کرد و گفت: کمیته ای نیز به منظور شناسایی اهرم های کمک کننده جذب اعتبارات ملی در استان تشکیل شده است و از امسال شاخص جذب بودجه ملی نیز در ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ خواهد شد.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بازار حوزه مسکن در استان اشاره کرد و اظهار داشت: یک عده ای در استان بنگاه های خود ساخته و تعاونی ها خود ساخته مسکن درست کرده اند و ما از مردم می خواهیم فریب این افراد را نخورند.

وی با بیان اینکه با متخلفان حوزه مسکن در استان به شدت برخورد می شود، افزود: در نتیجه عملکرد ناردست برخی تعاونی ها، حدود چهار هزار واحد مسکونی با پیشرفت 70 درصدی در استان وجود داشت که به حال خود رها شده بود ولی با پیگیری های انجام شده تکمیل آنها در دستور کار قرار گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*