سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار سمنان: 40 نفر به‌خاطر کرونا در مراکز درمانی بستری هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار سمنان: 40 نفر به‌خاطر کرونا در مراکز درمانی بستری هستند

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: تعداد بستری شدگان کرونا با وجود سرعت انتشار بالای بیماری در بیمارستان‌های استان از مرز 520 نفر فراتر نرفت و اکنون نیز فقط 40 نفر در مراکز درمانی استان به علت ابتلا به این ویروس بستری هستند.

علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر، با اشاره به وضعیت بسیار خوب مراکز بهداشتی و درمانی استان در موقعیت فعلی گفت: سمنان یکی از استانهای صدرنشین کشور در بحث امکانات و تجهیزات پزشکی است.

وی یادآور شد: با تدابیر اندیشیده شده و ذخیره مناسب اقلام پزشکی در دوران اوج کرونا، استان سمنان با هیچ مشکل جدی در این زمینه مواجه نشد و در حال حاضر نیز با تغییر خط تولید برخی کارخانجات و تولید اقلام مختلف پزشکی و بهداشتی به استانهای دیگر نیز خدمات رسانی می شود. وی گفت: مجموعه مدیریتی استان سمنان در بحث کنترل کرونا با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط به صورت کامل هماهنگ عمل کردند و تسلط بر میزان شیوع و بهبود مبتلایان خیلی زود و مطلوب در استان میسر شد. استاندار سمنان گفت: همزمان با مشاهده اولین مورد ابتلا به کرونا در استان قم، استان سمنان نیز درگیر شیوع بالا و پرسرعت این ویروس شد و تلاش شد تا از همان ابتدا و حتی در زمان برگزاری انتخابات، تمامی تدابیر برای کنترل و کاهش شیوع این ویروس اندیشیده شود. استاندار سمنان با تجلیل از تلاش کادر پزشکی و پرستاری و درمانی استان از این قشر به عنوان ایثارگرانی که عاشقانه در جهت سلامت مردم تلاش کردند نام برد و اظهار داشت: با تلاش این گروه و همراهی بسیار خوب مردم استان در حال حاضر شاهد مهار این بیماری در استان هستیم.

شاهرود و میامی در وضعیت سفید کرونایی

استاندار سمنان تاکید کرد: شهرستانهای شاهرود و میامی در منطقه شرق استان هم اکنون در وضعیت سفید قرار دارند و به زودی بر تعداد شهرستان‌های استان با وضعیت سفید افزوده خواهد شد. وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و همجواری با هشت استان بزرگ کشور که از کانون‌های شیوع بیماری نیز بشمار می رفتند، بر نقش فعالانه جوانان و اقشار دانشگاهی استان در همکاری در راه اندازی اپلیکیشن سفارش برخط و توزیع اقلام بهداشتی در استان اشاره و عنوان کرد: طی فعالیت این سامانه بیش از 20 هزار خانوار بسته های اقلام بهداشتی را در شرایط کمبود، در خانه خود تحویل گرفتند. آشناگر با اشاره به بسیج تمامی اقشار در مقوله کنترل و مبارزه با کرونا گفت: نیروهای مسلح مستقر در استان شامل سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش بسیار فعالانه و دلسوزانه وارد عمل شدند و با همکاری دهیاران، بخشداران استان، اقدامات ماندگاری را به یادگار گذاشتند. آشناگر با اشاره به آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح کشور گفت: سمنان از جمله استان‌هایی است که به واسطه بیماریابی و غربالگری مناسب، در میزان ابتلا و شناسایی بیماران در میانگین بالای کشور و از نظر میزان مرگ و میر، جزو استان‌های انتهایی جدول است که نشان از همکاری خوب مردم و تلاش کادر درمان استان دارد. استاندار سمنان از همکاری خوب روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان و نیز هیات امنای مساجد و اماکن متبرکه استان تشکر کرد و اظهار داشت: با وجود وارد آمدن خسارات فراوان به بازاریان و اقشار مختلف مردم، آنچه شاهد بودیم همکاری و مساعدت کامل مردم با مسوولان اجرایی مقابله با کرونا بود که جای قدردانی و تشکر دارد.

سمنان استان بیست و نهم کشور در تورم آشناگر با اشاره به دغدغه کاهش تورم گفت: کشور در شرایط بسیار خاصی قرار دارد و وجود تحریم های ظالمانه و نیز مشکلات ناشی از کرونا تنگناهای مختلفی را تحمیل کرده است اما با این حال سمنان بر اساس آمارها و اسناد موجود استان بیست و نهم کشور در بحث تورم و گرانی است و در مقوله اشتغال نیز همواره جزو استان‌های بالای جدول کشور است. استاندار سمنان با اشاره به تصمیم درست دولت در فعال سازی بازار سرمایه و بورس به منظور جبران برخی مشکلات، از این تصمیم به عنوان موتور محرک اقتصادی نام برد و اظهار امیدواری کرد تا با این اقدام دولت و همراهی مردم مشکلات اقتصادی و تورم در کشور کاهش یابد.

مسوولان سمنان در مهار کرونا مطلوب عمل کردند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این دیدار گفت: استاندار و مسئولان استانداری سمنان در بحث مدیریت مقابله با کرونا بسیار خوب تلاش کردند.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی گفت: مسوولان استان سمنان در این زمینه تصمیمات بجا و محکمی اتخاذ کردند که سبب شد تا با وجود سرعت بالای انتشار ویروس کرونا در استان، این بیماری در مدت کوتاهی در استان کنترل شد.

آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: فرهنگ دینی، ایثار و هماهنگی مردم و دولت نعمت بزرگی بود که به سبب بیماری کرونا در کشور نمود بیشتری یافت، لازم است این روحیه بسیار خوب و این فرهنگ ارزشمند و وحدت ایجاد شده مقطعی و محدود به ماه های گذشته شعبان تا رمضان نباشد و استمرار یابد.

*س_برچسب‌ها_س*