شنبه 21 مهر 1403

استاندار: شیوع کرونا در روند تولید استان اردبیل اثر چندان نداشته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: شیوع کرونا در روند تولید استان اردبیل اثر چندان نداشته است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: شیوع بیماری کرونا طی سه ماه گذشته اثر منفی چندانی بر روی تولید و نیز پیشرفت پروژه‌های تولیدی این استان نداشته است.

اکبر بهنامجو عصر شنبه در نشست شورای اداری استان اردبیل افزود: خوشبختانه هیچکدام از پروژه های درحال اجرای استان اردبیل در سه محور گردشگری؛ کشاورزی و صنعت متوقف و یا تعطیل نشده و کار تولید در کارخانه ها و واحدهای صنعتی این استان با روند مناسب ادامه دارد.

او با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: درحالیکه دولتمردان اکثر کشورها از کاهش تولید و فعالیت‌های اقتصادی در کشورشان خبر میدهند مقام عظمای ولایت در ایران با درایت بی نظیرشان شجاعانه برافزایش تولید تاکید کرده و امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرد.

وی با بیان اینکه هرچند جهش تولید در شرایط حاکم یک کار سخت است، اظهار کرد: ملت ایران در سایه توجهات پروردگار، رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیز تلاش، مجاهدت و بهره‌گیری از جوانان دانشمند و مستعد خود به این مهم دست خواهند یافت.

رییس شورای اداری استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به روی آوری سرمایه‌گذاران از اقصی نقاط ایران برای اجرای پروژه‌های گوناگون تولیدی در این استان گفت: مسیر آسان برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده و شاهد کاهش موثر کاغذبازی و نیز حذف قوانین دست و پاگیر در ادارات استان در مسیر سرمایه‌گذاران هستیم.

وی از مدیران اجرایی استان اردبیل خواست با حفظ روحیه مجاهدت و وحدت خود زمینه تحقق شعار امسال را در این استان فراهم نمایند.

وی همچنین با بیان اینکه تمام اعتبارات مربوط به طرح ها و پروژه‌های سفر پارسال رییس جمهوری به این استان در موقع مناسب و به زودی پرداخت خواهد شد خواستار پیگیری مدیران از وزارتخانه های ذیربط برای دریافت بیشترین اعتبارات شد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل؛ نیر؛ نمین و سرعین در مجلس نیز در این نشست کارنامه نمایندگان این استان در مجلس دهم را مثبت ارزیابی کرد.

رضا کریمی افزود: تمام نمایندگان اردبیل در کمیسیونهای تخصصی و ازجمله کمیسیون تلفیق بودجه مجلس و به ویژه در هیات رییسه این کمیسیونها حضوری موثر داشتند.

او گفت: نمایندگان استان اردبیل در مجلس دهم با روحیه تعاون و همکاری با مدیران این استان و به ویژه با استاندار تلاشگر برای پیشرفت منطقه در زمینه های گوناگون و رفع مشکلات تعامل مناسب داشتند.

وی دستیابی استان اردبیل به پیشرفت های چشمگیر در زمینه راههای مواصلاتی؛ رونق شهرک های صنعتی؛ تولید انواع کالاهای صادراتی؛ ایجاد اشتغال پایدار روستایی؛ سامانه آبیاری؛ سرمایه گذاری در پروژه های تولیدی و صنعتی و نیز تامین اعتبارات مطلوب برای طرح راه آهن سراسری اردبیل را از کارهای خوبی دانست که در دوره نمایندگی مجلس دهم در این استان انجام گرفته اند.

*س_برچسب‌ها_س*