سه‌شنبه 24 مهر 1403

استاندار همدان: روز قدس نماد دفاع از مظلومان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار همدان: روز قدس نماد دفاع از مظلومان است

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: روز جهانی قدس نماد ظلم ستیزی و ترویج فرهنگ دفاع از مظلوم در برابر ظالمان است.

سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار داشت: بنبانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به روز قدس فرهنگ دفاع از مظلوم در برابر ظالم و اشغالگری را نهادینه کردند و مقابله با رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک تکلیف و وظیفه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال راهپیمایی روز قدس در این استان برگزار نمی شود اظهار داشت: در این روز با گوش دادن به فرامین و رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم و انقلاب، با جان و دل از آرمان های انقلاب به ویژه مردم فلسطین دفاع می کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه حوزه اجتماعی استانداری آماده همکاری برای راه اندازی سمن است گفت: سازمان های مردم نهاد باید به طور کامل مردمی داشته باشد و دولت مکلف به حمایت از تمامی سمن ها به عنوان بازوی قوی در اجرای برنامه ها است.

شاهرخی ادامه داد: دستگاه هایی که کودکان و نوجوان را تحت پوشش دارند نقش آفرینی بیشتری باید داشته باشند و در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل جوان رسالت سنگینی بر عهده داریم.

وی بیان کرد: ساختار ستاد هماهنگی و راهبردی فرهنگی کشور هم با توجه به پیشینه، دانش و توان تخصصی که این استان دارد، آمادگی دارد تا به عنوان آزمونه (پایلوت) برای 31 استان کشور این نقشه را تدوین کنیم.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اظهار داشت: تقویت شورای فرهنگ عمومی به منظور ساماندهی منابع و برنامه ها در استان بسیار با اهمیت بوده و در ساختار جدید باید این مولفه ها دیده شود.

شاهرخی ادامه داد: بسیاری از منابع ملی متفرق توزیع و برخی مواقع موازی کاری صورت می گیرد که در نهایت از کار اصلی باز می مانیم.

وی ساماندهی فعالیت های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: شورای فرهنگی همدان یکی از جلسه های غنی و مهم استان همدان است و از این پس این جلسه های ماهانه یکبار برگزار می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*