جمعه 10 فروردین 1403

استاندار همدان: موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی استان رفع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار همدان: موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی استان رفع شد

همدان - ایرنا - استاندار همدان از رفع موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت: این واحدها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز سه شنبه در بیستمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در راستای حمایت از بخش تولید، احیای واحدهای راکد و رونق تولید تشکیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات این چهار طرح در زمینه تسهیلات و وثیقه بانکی، کنترل کیفیت فنی کار و رعایت حریم با آلاینده ها بود که با مصوبات ستاد تسهیل و تصمیم مقتضی برای رفع موانع و گره گشایی از مشکلات در راستای رونق فعالیت های تولیدی این واحدها اتخاذ و ابلاغ شد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر هم‌افزایی بانک و دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع تولید و تسهیل در فعالیت واحدهای تولیدی اظهار داشت: بی‌شک رونق تولید زمینه اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان را به دنبال دارد و باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرد.

استاندار همدان افزود: شرکت دانش بنیان در تهیه تجهیزات پزشکی با 150 نفر اشتغالزایی در وثیقه برای گرفتن تسهیلات 6 میلیارد تومانی از بانک مشکل داشت که با مصوبه ستاد تسهیل مقرر شد 70 درصد از محل طرح به عنوان وثیقه مورد پذیرش بانک قرار گیرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مجموعه تولید کننده تجهیزات پزشکی در ایزولاسیون و سایر مقررات اصول بهداشتی مورد تایید سازمان غذا و دارو بود اما در رعایت فاصله از مجموعه های دیگر به مشکل برخورد که مقرر شد با نگاه مثبت بررسی های کارشناسی، تاییدیه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مقرر شد که واحدهای تولیدکننده چینی بهداشتی لالجین در راستای کنترل کیفیت محصول به طور تجمیعی از یک کارشناس فنی استفاده کنند تا بر روند مطلوب تولید آنها نظارت کند.

استاندار همدان اظهار داشت: همچنین در این نشست مقرر شد به واحد کاسپین کوهدشت نهاوند (تولیدکننده مواد اولیه واحدهای دلستر) در راستای رونق تولید این مجموعه از محل تبصره 18 تسهیلات 50 میلیارد تومانی پرداخت شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه سهمیه تسهیلاتی که در سفر رییس جمهور در اختیار استان قرار گرفته با چشم انداز ایجاد اشتغال با اولویت بخش خصوصی، پرداخت می شود خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال اختصاص هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات به 33 طرح اقتصادی در سفر رییس جمهور مورد تایید و تصویب قرار گرفته است.

وی، مبنای اولیه تعهد اشتغال استان در سالجاری را 23 هزار شغل اعلام و ابراز امیدواری کرد که با توجه به دستور و تاکید رییس جمهور در سفر اخیر به استان ایجاد 40 هزار شغل در دستور کار قرار دارد و با ایجاد زمینه ها در استان این امر امکان پذیر است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در راستای حمایت از تولیدکنندگان همه بانک‌ها مکلف هستند که سهمی از تسهیلات را به تولیدکنندگان اختصاص دهند افزود: بانک ها و مجموعه های دولتی امور سرمایه گذاران را تسهیل کنند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه دولت اراده قوی در راه اندازی و حمایت از واحدهای تولیدی دارد اظهار داشت: فصل الخطاب در انجام امور اجرای قانون است و سرمایه گذار نباید تحت فشار قرار گیرد بلکه کار باید تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با مساعدت اعضای ستاد تسهیل راهکارهای لازم برای گره گشایی از واحدهای یاد شده ارائه شد تا بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، استان همدان دارای حدود 2 هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است.

برچسب‌ها

استاندار همدان: موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی استان رفع شد 2