شنبه 29 اردیبهشت 1403

استاندار کرمان تشدید نظارت‌ها بر عرضه ماسک را خواستار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار کرمان تشدید نظارت‌ها بر عرضه ماسک را خواستار شد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به ضرورت مشخص کردن اماکن توزیع و عرضه ماسک با قیمت دولتی گفت: فرایند توزیع این کالای بهداشتی برای رفع نیاز بازار باید با تشدید نظارت و بازرسی‌ها همراه باشد که جای تخلفی باقی نماند.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان روز سه‌شنبه در ششمین ستاد تنظیم بازار استان کرمان افزود: تولید روزانه ماسک در این استان 200 هزار عدد است که با برنامه‌ریزی و اقدامات این میزان با توجه به نیاز استان به 400 هزار عدد در روز می‌رسد.

وی اظهار داشت: مسئولان مربوطه مکانیسم توزیع ماسک در استان کرمان را باید به صورت صحیح و دقیق اجرایی و در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

استاندار کرمان گفت: قیمت گذاری کالاهای اساسی با توجه به میزان عرضه و تقاضا تنظیم و نیاز استان کرمان در شرایط دشوار اقتصادی فعلی باید تامین شود.

وی به الگوی موفق قیمت‌گذاری گوشت مرغ در رفسنجان اشاره و عنوان کرد: این مدل برای مرکز استان کرمان نیز استفاده و مشکلات نرخ‌گذاری این محصول به سرعت رفع شود.

معضل کمبود ماسک در کرمان رفع شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: اکنون معضلی مبنی بر کمبود ماسک در این استان وجود ندارد.

سینا خسروی با اشاره به کمبود پارچه تولید ماسک افزود: از هم‌اکنون باید پارچه مورد نیاز برای خطوط تولید ماسک را تامین کنیم که طی یک ماه آینده با مشکلی مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک استان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا از شهرهای ملایر و یزد تهیه می‌شود تصریح کرد: قیمت ماسک سه لایه که پارچه آن از طریق سامانه IMED.IR وزارت صمت تامین می‌شود، یکهزار و 500 تومان و قیمت ماسک سه لایه که پارچه آن خارج از این سیستم تامین می‌شود، 2 هزار 100 تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه هزینه پارچه برای تولید ماسک پرداخت شده اما تاکنون پارچه‌ای تحویل نگرفتیم گفت: واحدهای تولیدی استان به میزان 370 هزار مترمربع در سامانه IMED.IR ثبت‌نام کرده‌اند که پارچه آنها باید تامین شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: فرایند تامین پارچه را می‌توان از خارج کشور تهیه کرد و در این زمینه یک شرکت اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: در این راستات باید ابتدا 600 هزار دلار به این‌کار اختصاص دهیم تا 30 تن پارچه وارد استان شود.

خسروی با اشاره به ظرفیت تولید ماسک استان عنوان کرد: خطوط واحدهای تولیدی شهرستان‌های کرمان، زرند و رفسنجان ظرفیت تولید بیش از 250 هزار عدد ماسک را در روز را دارند که علاوه بر آن گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد نیز به این حوزه ورود کرده‌اند و صنف تجهیزات پزشکی نیز روزی 70 هزار ماسک در بازار توزیع می‌کند.

وی افزود: واردات 600 هزار ماسک به استان کرمان و تولید ماسک در این استان موجب کاهش قیمت ماسک در استان شده و اکنون هر عدد ماسک با قیمت 2 هزار تومان تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

*س_برچسب‌ها_س*