دوشنبه 16 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

محمد شیخ زاده گفت: مشارکت حداکثری همانند یک گره پولادین عمل می کند که کشور را در مقابل طمع و توطئه های خارجی ایمن نگه دارد و به نوعی شاید کم هزینه ترین ابزار در دفاع از منافع کشور حضور پرشور مردمی باشد.

خبرگزاری مهر

بجنورد - رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از احیا و جلوگیری از تعطیلی 114 واحد تولیدی خبر داد و گفت: این اقدامات موجب بازگشت به کار هزار و 874 کارگر شد.

خبرگزاری دانا

علی جدی شاخصه‌های توانمندی، سلامتی، عدم وابستگی به جریان‌های اقتصادی را برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری مهم خواند و گفت: وابستگی به جریان های اقتصادی برای هر دولتی سم است، زیرا جریان های اقتصادی منافع مردم را تحت تاثیر قرار می دهند.

خبرگزاری دانا

وحدت و تقریب مذاهب در میان شیعه و اهل تسنن همواره مورد توجه بوده و آنها با تاسی از تعالیم اسلامی معتقد بودند که مذاهب اسلامی در عین اختلافاتی که در کلام و فقه و دیگر امور با هم دارند به خاطر اشتراکات دینی و مذهبی می‌توانند مقابل دشمنان اسلام در کنار هم بوده و جبهه واحدی را تشکیل دهند.

خبرگزاری مهر

خبرهایی از جمله ابلاغ طرح هدایت تحصیلی، اختتامیه طرح کنترل چاقی دانش آموزان، آغاز برگزاری امتحانات حضوری، اعلام نحوه ثبت نام دانش آموزان در مدارس، در هفته گذشته در صدر قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا

سنخواست استان خراسان شمالی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 5.5 لرزید و تاکنون پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد ضمن آنکه در پرندک استان مرکزی زلزله‌ای به بزرگای 3.4 رخ داد که به گفته محققان این زلزله در مجاورت گسل رباط کریم بوده است.

خبرگزاری میزان

مدیر کل بنیاد مسکن استان خراسان شمالی گفت: مردم برای انجام کار‌های بازسازی می‌تواند به ستاد بازسازی مستقر در شهرستان شوقان مراجعه کنند تا در کمترین زمان ممکن پیگیری‌ها انجام شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

بازداشت مادر معتاد راز مرگ مشکوک دو کودک هشت ساله و 2 ماهه که شب گذشته درروستای فرطان شهرستان اسفراین درجنوب استان خراسان شمالی به وقوع پیوست را فاش کرد.

وب‌گاه فرارو

بر اساس بررسی‌های انجام شده، سن 9 درصد از متهمان و مرتکبان به قتل بین 18 تا 25 سال، 21 درصد بین 26 تا 35 سال، 45 درصد بین 36 تا 45 سال و در نهایت 21 درصد نیز بالاتر از 45 سال بوده است. بیشتر این افراد دارای تحصیلات تا دیپلم (36 درصد) بودند. همچنین بیش از نیمی از آن‌ها بیکار (58 درصد) و مجرد (58 درصد) بودند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یافته‌های یک مطالعه نشان داد عوامل فردی، محیط اجتماعی، عوامل اقتصادی و عوامل فرهنگی، در ارتکاب به قتل عمد، نقش دارند.

خبرگزاری ایسنا

یافته‌های یک مطالعه نشان داد عوامل فردی، محیط اجتماعی، عوامل اقتصادی و عوامل فرهنگی، در ارتکاب به قتل عمد، نقش دارند.

خبرگزاری ایسنا

زلزله‌ی به شدت 5/4 رسشتر ساعت 3:34 دقیقه بامداد دوشنبه 27 اردیبهشت روستای شورک از توابع شهرستان گرمه در خراسان شمالی را لرزاند که از آن تاریخ تا به امروز این روستا شاهد 35 پس لرزه دیگر بوده است. روستای شورک بیشترین خسارت را طی زمین لرزه‌های رخ داده در شهرستان‌های گرمه و جاجرم در خراسان شمالی متحمل شد و بیش از 35 درصد منازل آن نیز دیگر قابل سکونت نیستند.

خبرگزاری دانا

800 بسته غذایی به ارزش اعتباری بیش از 200 هزار تومان برای اقشار کم در آمد و شهرستان های آسیب دیده از زلزله اخیر در خراسان شمالی توزیع شد.

خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس تاکید کرد: انتظار می رود هر چه سریعتر دولت نماینده تام الاختیاری به مناطق زلزله زده جهت ارزیابی و جبران خسارات اعزام کنند.

خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در یک بازه زمانی مشخص همه دستگاه‌های استانی باید نسبت به ارائه نقشه و صدور اسناد مالکیت اقدام کنند چراکه این موضوع باعث شفافیت در بحث زمین و مسکن و هم چنین جلوگیری از زمین‌خواری و مفسده‌هایی که در این حوزه وجود دارد، می‌شود.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تا روز دوم وقوع زلزله به 1200 نفر از هموطنان آسیب دیده، توسط 430 تیم عملیاتی امدادرسانی شده است.