دوشنبه 16 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، خراسان شمالی در روز جاری 23 بار لرزید.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - با فرا رسیدن فصل زیبای بهار و بارندگی‌های اخیر در کشور دشتی از شقایق‌های سرخ در جای جای استان خراسان شمالی روییده و مناظر سحرانگیزی از طبیعت زیبای این استان را به تصویر کشیده است. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری دانا

نیستانی گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ استفاده از بذرهای اصلاح شده در هر دوره کشت زراعی به حدود 50 درصد رسیده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر شوقان در شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی را لرزاند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار خراسان شمالی بر به کارگیری از همه امکانات برای امدادرسانی و درمان مصدومان در منطقه زلزله زده سنخواست شهرستان جاجرم تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - زلزله ای به بزرگی چهار درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شوقان در شهرستان جاجرم در جنوبغربی استان خراسان شمالی را لرزاند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: تمام واحدهای مسکونی روستاهای خسارت دیده ناشی از زلزله این استان تا سقف 250 میلیون ریال از پوشش حمایتی بیمه برخوردارند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تعداد مصدومان زلزله های 5.5 و 5.4 ریشتری بامداد امروز - دوشنبه - در شهرستان های جاجرم و گرمه به 25 نفر رسید.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی گفت: بنیاد مسکن و دستگاه‌های مسوول هم اکنون در حال ارزیابی میزان خسارت وارده بر اثر زلزله امروز - دوشنبه - به واحدهای مسکونی شهرستان های گرمه و جاجرم هستند که تا پیش از فصل سرما تعمیرات آنها را انجام دهند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگی چون پتروشیمی، سیمان؛ آلومینا و فولاد رتبه دهم استان های کشور را در برخورداری از واحدهای بزرگ صنعتی داراست که گردش مالی این واحدهای بزرگ در سال معادل 50 هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

خبرگزاری ایسنا

از ساعت:3:34 دقیقه بامداد دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1400 تا لحظه مخابره این خبر 18 زمین لرزه در خراسان شمالی رخ داده است که موجب تخریب برخی منازل مسکونی در برخی از روستاهای شهرستان های گرمه و جاجرم شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: تاکنون 150 چادر امدادی به منظور اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان از زمان وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری بامداد امروز - دوشنبه - در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم برپا شده است.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: صبح روز دوشنبه زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر استان خراسان شمالی را لرزاند و تاکنون 14 نفر نیز مصدوم شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان خراسان شمالی گفت: مشکلی در شبکه‌های آب و برق حوزه شهری استان وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا

منطقه سنخواست استان خراسان شمالی پس از زمینلرزه 5.5 تاکنون زلزله‌های دیگری را تجربه کرده است که به گفته محققان، بر اساس شواهد تاریخی این منطقه پتانسیل لرزه‌خیزی دارد.