دوشنبه 16 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین کشوری روستاهای آسیب دیده در زلزله اخیر خراسان شمالی را مورد توجه قرار دهند.

خبرگزاری ایسنا

بررسی سوالات نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت / تاکید بر ضرورت رسیدگی سریع‌تر به زلزله زدگان خراسان شمالی / بیانیه بیش از 200 نماینده مجلس درباره مذاکرات وین / بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره چگونگی اجرای سامانه های نظارتی در امور بانکی و... از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) بیست و هشتم اردیبهشت ماه 1400 مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

خبرگزاری مهر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به دستگاه‌های ذیربط و ستاد بحران تذکر داد تا سریعتر به زلزله بخش «سنخواست» شهرستان جاجرم خراسان شمالی رسیدگی کنند.

وب‌گاه فرارو

‌خشکسالی امسال در پنج دهه گذشته کم‌سابقه بوده به طوری که براساس آمار هواشناسی امسال بارش‌ها در استان کرمانشاه نسبت به میانگین بلند مدت پنج دهه گذشته 31 درصد کاهش داشته است. در این میان فرسودگی شبکه و افزایش هدررفت آب در روستاها، عدم مدیریت مصرف آب و استفاده از آب شرب برای آبیاری باغات سبب تشدید این بحران آبی شده به طوری که پیش‌بینی می‌شود 300 روستا نیازمند آبرسانی سیار شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

شهرهای ایران حال و روز خوبی ندارند بحران خشکسالی به بزرگ‌ترین چالش این روزهای کشور تبدیل شده است؛ حال اگر نخواهیم آن را فاجعه بنامیم، واژه‌ای نیست که بیانگر عمق این وضعیت خطرناک باشد.

خبرگزاری دانشجو

صادق مفرد، معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص زلزله روز گذشته استان خراسان شمالی گفت: سحرگاه روز دوشنبه 27 اردیبهشت زلزله‌ای به بزرگی 5.5 ریشتری سنخواست شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی را لرزاند. علی اشعری معاونت عملیات جهادی استان خراسان شمالی: طبق ارزیابی صورت گرفته جهادگران از منطقه بدلیل بافت خشتی و گلی خانه‌های روستایی، حدود 50...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: بر اثر وقوع زمین‌لرزه های پیاپی بامداد روز دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه، بیش از یک هزار خانه در شهرستان‌های گرمه و جاجرم خسارت دیدند که از این میان 106 خانه به طور کامل تخریب و غیرقابل سکونت شده اند.

خبرگزاری ایسنا

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه دستگاه های ذی ربط به وضعیت مردم در مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص یارانه 8 میلیارد دلاری به کالاهای اساسی در قانون بودجه، گفت: وزارت صمت بر قیمت کالاهای اساسی نظارت جدی انجام دهد.

خبرگزاری دانا

عمارت مفخم بزرگترین و شاخص‌ترین اثر تاریخی دروه قاجار در استان خراسان شمالی است.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی در پی زلزله در سنخواست استان خراسان شمالی، از امدادرسانی به 804 نفر از زلزله‌زدگان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد_ ایرنا_ استاد زمین شناسی دانشگاه آزاد اسفراین گفت: با توجه به وقوع پس لرزه و تخلیه تدریجی انرژی در گسل های منطقه، احتمال زلزله شدیدتر بسیار نادر است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون اداره کل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: آب، برق و گاز تمامی مناطق زلزله زده جنوب این استان که بر اثر زلزله نخستین ساعات بامداد امروز (دوشنبه) قطع شده بود تا ظهر وصل شد.