سه‌شنبه 17 مهر 1403

استفاده زیر ساخت های گردشگری ایران درجام جهانی

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
استفاده زیر ساخت های گردشگری ایران درجام جهانی

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، برخی از کشورها که در همسایگی قطر قرار دارند به تکاپو افتاده‌اند تا بتوانند بخشی از گردشگران ورزشی را برای رونق صنعت گردشگری خود جذب کنند. ایران هم به دلیل همسایگی و اشتراکات فرهنگی با قطر و همچنین با توجه به حضور تیم ملی ایران در این جام جهانی در تلاش است ظرفیت ها و استانداردهای اقامت و پذیرایی از گردشگران خارجی را در این ایام افزایش دهد.

جام جهانی قطر بیش از هر زمان برای صنعت گردشگری ما فرصتی درخشان است. با اندکی تبلیغات و تسهیل در رویه های جذب، گردشگران خارجی می توانند بخشی از سفر خود را در سواحل کیش و قشم یا در مقاصد تاریخی ایران چون شیراز و اصفهان و یزد سپری کنند. حجم تقاضای حداقل دو میلیون گردشگر خارجی برای سفر به قطر، برای حداقل 10 روز ماندن در این کشور کوچک، قدری کسل کننده است. بخشی از این ظرفیت می‌تواند به کشورهای منطقه به ویژه ایران که همواره مراودات سیاسی خوبی با قطر داشته سوق یابد.

موفقیت در دستیابی به این هدف، در گرو همکاری بخش های مختلف از حمل و نقل هوایی و دریایی تا جامعه گردشگری، دستگاههای اجرایی چون وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی و در یک کلام عزمی ملی است تا از این ظرفیت با همکاری تمام ذینفعان بخش دولتی و خصوصی و طراحی تورهای ویژه به مقاصد متنوع ایران استفاده کنند.