دوشنبه 16 مهر 1403

استقلال در صدر تیم‌های ایرانی قرار گرفت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
استقلال در صدر تیم‌های ایرانی قرار گرفت

تیم استقلال تهران در تازه‌ترین رده بندی باشگاه‌های فوتبال جهان، عنوان نخست در بین تیم‌های ایرانی را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تازه‌ترین رده بندی باشگاه‌های فوتبال جهان که امروز (14 بهمن) از سوی سایت «clubworldranking» اعلام شد، تیم فوتبال استقلال تهران با 33 پله صعود نسبت به رده بندی قبل و با 4302 امتیاز در رتبه 133 جهان قرار گرفت و در صدر تیم‌های فوتبال کشورمان ایستاد.

در این رده بندی پرسپولیس تهران که در رده بندی پیشین تیم اول کشورمان بود، با 4058 امتیاز و با وجود 10 پله صعود جهانی و قرارگرفتن در رده 152 جهان، به رتبه دوم ایران سقوط کرد. تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با 3676 امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی پیشین، در رده 180 جهان و سوم ایران قرار گرفت.

تیم‌های شهرخودرو (245 جهان، 49 پله صعود) سپاهان (270 جهان، 20 پله صعود)، و تراکتور تبریز (286 جهان، 16 پله صعود) هم به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم جای فوتبال کشورمان دارند.

در سطح جهانی جایگاه 9 تیم اول تغییری نداشته و لیورپول با 16014 امتیاز همچنان صدرنشین رده بندی باشگاهی جهان است و پس از این تیم، بارسلونا با 14778 امتیاز در رتبه دوم جای دارد. ریورپلاته با 12822 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است.

نکته جالب توجه در این رده بندی قرار گرفتن الهلال عربستان در رتبه هشت جهان و بالاتر از پالمیراس، رئال مادرید و سقوط یوونتوس به رتبه یازدهم است. تیم‌های فلامینگو، والنسیا، منچسترسیتی، بوکا جونیورز در رتبه‌های چهارم تا هفتم جهان جای دارند.

بیشتر بخوانید: دربی پرسپولیس - استقلال / رونمایی از استوکس در شهرآورد پایتخت

انتهای پیام /