دوشنبه 16 مهر 1403

استقلال همچنان در صدر تیم‌های ایرانی قرار گرفت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
استقلال همچنان در صدر تیم‌های ایرانی قرار گرفت

تیم فوتبال استقلال تهران در تازه‌ترین رده بندی باشگاه‌های جهان، همچنان عنوان نخست در بین تیم‌های ایرانی را حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تازه‌ترین رده بندی باشگاه‌های فوتبال جهان که امروز (19 اسفند) از سوی سایت «clubworldranking» اعلام شد، تیم فوتبال استقلال تهران با 5 پله سقوط نسبت به رده بندی قبل و با 4222 امتیاز در رتبه 143 جهان قرار گرفت، ولی همچنان در صدر تیم‌های فوتبال کشورمان ایستاده است.

نکته جالب توجه در این رده بندی نزول جایگاه جهانی 7 تیم برتر کشورمان است.

پرسپولیس تهران با 4053 امتیاز و با 9 پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین و قرارگرفتن در رده 159 جهان، در رتبه دوم ایران قرار گرفت.

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان هم با 3243 امتیاز و با 10 پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین، در رده 219 جهان و سوم ایران جای گرفت.

تیم‌های سپاهان (239 جهان، 6 پله سقوط)، شهرخودرو (252 جهان، یک پله سقوط)، صنعت نفت (320 جهان، 6 پله سقوط) و تراکتور سازی (334 جهان، 17 پله سقوط) هم به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم فوتبال کشورمان جای دارند.

در سطح جهانی جایگاه 5 تیم اول تغییری نداشته و لیورپول با 15846 امتیاز همچنان صدرنشین رده بندی باشگاهی جهان است و پس از این تیم، بارسلونا با 14390 امتیاز در رتبه دوم جای دارد. فلامینگو برزیل با 13486 امتیاز در رده سوم قرار گرفته است.

تیم‌های ریورپلاته، منچسترسیتی و بایرن مونیخ هم در رتبه‌های چهارم تا ششم جهان جهان جای دارند.

از دیگر نکات قابل توجه این رده بندی حضور الهلال عربستان در رتبه هفتم بالاتر از پالمیراس، بوکاجونیورز و والنسیا و سقوط یوونتوس به رتبه دوازدهم است.

بیشتر بخوانید: آرای جدید کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال اعلام شد

انتهای پیام /